Les
negociacions pels pressupostos del Govern, que s'està fent amb el PSC, ha posat damunt la taula i a l'ull mediàtic
el Quart Cinturó. El conseller de Territori,
Juli Fernàndez, ha apel·lat al
Pla Específic de Mobilitat del Vallès (PEMV) per
connectar Sabadell i Terrassa i C
astellar del Vallès amb la C-58.
Fernàndez ha dit, aquest dilluns en una entrevista al programa
Cafè d'idees de La 2 i Ràdio 4, que
"tenim un instrument", en al·lusió al PEMV i que aquest "determina, una mica, quin és
l'escenari i prioritza la intervenció en carreteres existents". Ha afirmat que la
"continuïtat natural" de la B-40,
un cop acabin les obres a Viladecavalls, "és la C-58".
A més, ha recordat que la infraestructura
ideada a la dècada dels 60 "passa per una
zona d'interès ecològic". L'exalcalde de Sabadell ha garantit el compromís per resoldre la
connexió entre les dues capitals vallesanes;
"alliberar trànsit a Terrassa", perquè absorbeix bona part dels vehicles de la B-40 que acaba en una rotonda al barri de Can Roca i
l'enllaç de Castellar amb l'autopista del Vallès.
En aquest sentit, també ha apuntat que "ajudaria" la unió del transport públic -ferroviària- del Vallès Occidental i Oriental, perquè
"trauria vehicles de la carretera" i faria que "les mobilitats forçoses canviessin". Fernàndez ha insistit, novament, que
"no hi ha cap conveni" signat amb al
Ministeri de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana que finançaria l'obra que projectés la Generalitat i ha desmentit que fos així.
El titular de Territori ha explicat que s'ha publicat que els recursos sortirien "de la
disposició addicional tercera de l'Estatut", és a dir, amb diners "de la Generalitat". Per això ho ha qualificat de
"contrasentit".