Juli Fernández, sobre els FGC Barcelona-Vallès en cinc minuts: «És el vertader metro del Vallès»

El conseller de Territori ha fet el trajecte de Sant Cugat a Terrassa aquest divendres per presentar la millora de freqüències de trens d'FGC Vallès-Barcelona, que doblarà els trens en hora punta i passaran cada cinc minuts cap a la capital catalana

Juli Fernández, Jordi Ballart i Pere Aragonès a la presentació de la millora de freqüències d'FGC Barcelona-Vallès aquest matí a l'estació de Vallparadís Universitat
Juli Fernández, Jordi Ballart i Pere Aragonès a la presentació de la millora de freqüències d'FGC Barcelona-Vallès aquest matí a l'estació de Vallparadís Universitat | Marina Torras
09 de desembre del 2022
Els Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) augmenten la freqüència de pas en hora punta i uneixen Terrassa i Sabadell amb Barcelona cada cinc minuts des d'aquest divendres. Així, es  passa de sis a dotze trens des de les dues capitals del Vallès Occidental, Terrassa i Sabadell, i la freqüència de pas des de Sant Cugat és de cada dos minuts i mig en hora punta. El conseller de Territori, Juli Fernández, ha estrenat el servei aquest matí amb el president de la Generalitat, Pere Aragonès i l'alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, viatjant des de Sant Cugat fins a l'estació Vallparadís Universitat, a Terrassa, per presentar les millores. 

"Ja no caldrà mirar l'horari dels trens quan anem a l'estació, perquè sabem que passaran ràpid. És el vertader metro del Vallès", ha sentenciat Fernández, "És un pas més per deixar de ser tan dependents del vehicle privat i fomentar el sistema integral ferroviari de Catalunya". El conseller ha comentat que la voluntat és que diverses millores ferroviàries arribin per transformar tot el sistema, inclòs tramvies, metro i Rodalies. 

"No volem que els trens siguin el maldecap, sinó les solucions del dia a dia"
En aquesta línia, Aragonès ha declarat que aquesta millora de la freqüència en FGC és una aposta clara del Govern per les infraestructures i el transport públic: "El Vallès és una de les zones amb més població i que més demandava la millora del servei ferroviari. Alhora, contribuïm a la transformació verda de l'àmbit de la mobilitat, que era un dels majors responsables de l'emissió de gasos d'efecte hivernacle", ha declarat. Quinze trens s'han sumat al servei per fer possible l'augment de freqüència.

"No volem que els trens siguin el maldecap del dia a dia, sinó les solucions del dia a dia", ha expressat el president. En la mateixa línia de millores, Aragonès ha recordat els 320 milions d'euros que s'invertiran per connectar la L8, de Llobregat-Anoia, amb la línia del Vallès d'FGC, i les obres a l'estació de Plaça Catalunya, i ha reivindicat el traspàs de Rodalies a la Generalitat. 
 

Pere Aragonès fent parlaments a l'estació Vallparadís Universitat Foto: Marina Torras


Durant la resta del dia, els trens passaran cada deu minuts, i en hora punta de la tarda, cada vuit. Amb aquesta millora del servei, segons el Govern, s'incrementarà un 37% el nombre de places que ofereix la líniai es passarà d’una capacitat de 80 milions de viatges l'any a 110 milions. Amb aquest increment i la infraestructura actual, s'assoleix la "màxima capacitat" d'aquesta línia que uneix Sabadell, Terrassa, Sant Cugat, Rubí, la UAB, Sant Quirze del Vallès i Bellaterra amb el centre de Barcelona, una línia que l'any 2019 -just abans de la pandèmia- va arribar al rècord de 66,3 milions de desplaçaments.

La línia Barcelona-Vallès inclou el servei de les línies S1 Terrassa, S2 Sabadell, L6 Sarrià, L7 Av. Tibidabo i L12 Reina Elisenda. Les línies S6 Universitat Autònoma i S7 Rubí es perllonguen fins a Sabadell i Terrassa, desapareixen com a línies i es converteixen en trens de les línies S1 i S2. Pel que fa a la línia S5 Sant Cugat, també deixa d'estar en marxa i el seu servei l'absorbeixen també les circulacions de les línies S1 i S2. Així, a partir d'ara, els trens S1 i S2 pararan a totes les estacions i cobriran el servei i parades de les actuals línies S5, S6 i S7.

"Reivindiquem que Terrassa sigui zona tarifària 2"
Ballart ha aprofitat la presentació del servei ferroviari per reivindicar el greuge tarifari que pateixen els veïns de Terrassa. "Seguim demanant la inclusió de Terrassa a la zona tarifària 2. Esperem que el model de la T-Mobilitat acabarà amb aquest greuge", ha declarat l'alcalde.