Els
habitatges protegits en règim de lloguer a la nostra ciutat disposaran de menys places d'aparcament, tal i com s'ha votat aquest divendres en el ple ordinari de novembre, amb la modificació del
Pla d'Ordenació Urbanística Municipal (POUM). Així,
s'abstindrà de construir un segon soterrani destinat a pàrquing de vehicles privats. La previsió anterior establia una plaça o una plaça i mitja, en cas que l’habitatge tingui una superfície compresa entre els 70 i els 120 metres quadrats.
El govern municipal vol incentivar els pisos assequibles, però ha manifestat que aquests no cal que disposin de tantes places d'aparcament com d'altres blocs. "
La prioritat de la gent que accedeix a habitatges socials de lloguer no és l'aparcament, sinó poder aconseguir un habitatge digne", ha manifestat
Carles Caballero, regidor d'Urbanisme.
Junts per Terrassa i
PSC han votat a favor de la mesura, però amb
algunes puntualitzacions. Ambdós s'han preocupat per la falta d'aparcament als carrers de la ciutat.
Meritxell Lluís, alcaldable de Junts, ha expressat: "Aquesta modificació permetrà avançar en la creació d'habitatges de lloguer a la ciutat, però
no traurà cotxes del carrer, necessitat que també ens preocupa, ja que volíem reduir el trànsit".
Marc Armengol, del PSC Terrassa, ha estat d'acord amb Lluís, a més de
qüestionar la rendibilitat econòmica: "Ens falta un estudi econòmic que ens demostri els costos i l'estalvi, a banda que la falta d'aparcament és la quarta preocupació dels ciutadans de la ciutat".
A aquestes al·legacions, Caballero ha recordat que,
del 2020 al 2021 el nombre de cotxes a la ciutat es va reduir en 600, i que Terrassa ja disposa de places d'aparcament necessàries per cobrir les necessitats dels vehicles que actualment hi ha: "
A Terrassa hi ha 95.000 places de pàrquing per 90.000 cotxes que paguen impost de circulació a la ciutat. Un 95% de cotxes tenen accés a un pàrquing privat i hi ha 33.000 places lliures a la ciutat", ha evidenciat. Pel que fa a la rendibilitat econòmica, el regidor ha indicat que l'
estalvi seria de 100 euros el metre quadrat.
A més, Caballero ha destacat que, amb
les obres a l'antiga fàbrica AEG es sumaran 1200 places, les de
Sala i Badrinas n'oferiran 600 més i les del
Vapor Cortès unes 1200 més. En total,
s'oferiran més de 3000 places més de les disponibles actualment en els propers dos-tres anys.