Terrassa reduirà les places d'aparcament en habitatges protegits de lloguer

El ple de novembre ha aprovat la modificació del POUM per unanimitat, tot i les puntualitzacions de Junts i el PSC

El govern municipal vol incentivar els habitatges de protecció social, on avança que els llocs d'aparcament de vehicles no són tan necessaris
El govern municipal vol incentivar els habitatges de protecció social, on avança que els llocs d'aparcament de vehicles no són tan necessaris | Cedida
25 de novembre del 2022
Actualitzat a les 10:36h
Els habitatges protegitsen règim de lloguer a la nostra ciutat disposaran de menys places d'aparcament, tal i com s'ha votat aquest divendres en el ple ordinari de novembre, amb la modificació del Pla d'Ordenació Urbanística Municipal (POUM). Així, s'abstindrà de construir un segon soterrani destinat a pàrquing de vehicles privats. La previsió anterior establia una plaça o una plaça i mitja, en cas que l’habitatge tingui una superfície compresa entre els 70 i els 120 metres quadrats. 

El govern municipal vol incentivar els pisos assequibles, però ha manifestat que aquests no cal que disposin de tantes places d'aparcament com d'altres blocs. "La prioritat de la gent que accedeix a habitatges socials de lloguer no és l'aparcament, sinó poder aconseguir un habitatge digne", ha manifestat Carles Caballero, regidor d'Urbanisme.

Junts per Terrassa i PSC han votat a favor de la mesura, però amb algunes puntualitzacions. Ambdós s'han preocupat per la falta d'aparcament als carrers de la ciutat. Meritxell Lluís, alcaldable de Junts, ha expressat: "Aquesta modificació permetrà avançar en la creació d'habitatges de lloguer a la ciutat, però no traurà cotxes del carrer, necessitat que també ens preocupa, ja que volíem reduir el trànsit". Marc Armengol, del PSC Terrassa, ha estat d'acord amb Lluís, a més de qüestionar la rendibilitat econòmica: "Ens falta un estudi econòmic que ens demostri els costos i l'estalvi, a banda que la falta d'aparcament és la quarta preocupació dels ciutadans de la ciutat". 

A aquestes al·legacions, Caballero ha recordat que, del 2020 al 2021 el nombre de cotxes a la ciutat es va reduir en 600, i que Terrassa ja disposa de places d'aparcament necessàries per cobrir les necessitats dels vehicles que actualment hi ha: "A Terrassa hi ha 95.000 places de pàrquing per 90.000 cotxes que paguen impost de circulació a la ciutat. Un 95% de cotxes tenen accés a un pàrquing privat i hi ha 33.000 places lliures a la ciutat", ha evidenciat. Pel que fa a la rendibilitat econòmica, el regidor ha indicat que l'estalvi seria de 100 euros el metre quadrat. 

A més, Caballero ha destacat que, amb les obres a l'antiga fàbrica AEG es sumaran 1200 places, les de Sala i Badrinas n'oferiran 600 més i les del Vapor Cortès unes 1200 més. En total, s'oferiran més de 3000 places més de les disponibles actualment en els propers dos-tres anys.