Terrassa xifra en 12,5 milions d'euros l'impacte a la ciutat de la Copa del Món Femenina d'Hoquei

Un informe calcula que els assistents van gastar 8,6 milions directament en serveis de la ciutat

LaTorre
20 de novembre del 2022
L'equip femení cau als quarts de final del Mundial d'hoquei herba.
L'equip femení cau als quarts de final del Mundial d'hoquei herba. | RFEH
L'Ajuntament de Terrassa ha xifrat en 12,5 milions d'euros l'impacte a la ciutat de la Copa del Món Femenina d'Hoquei a partir d'un estudi de la Diputació de Barcelona.

L'informe indica que l'impacte econòmic directe ha estat de 8,6 milions i l'indirecte de 3,8. També s'ha calculat l'impacte en valor afegit per a l'economia local, que segons aquest treball ha estat de 9,9 milions. A més, apunta que s'ha generat l'equivalent a 229 llocs de treball al municipi.

Per al regidor d'Esports i president del Comitè Organitzador de l'esdeveniment, Miguel Ángel Moreno, les dades "refermen l'aposta" pel certamen esportiu, tant per l'impacte directe i indirecte, com per la "projecció internacional que ha tingut per a la ciutat".

Una mitjana de 53,3 euros per persona
L'estudi ha determinat que els assistents s'han gastat unamitjana de 53,3 euros per persona. La xifra sorgeix de la despesa detectada entre el públic local assistent, amb 14,6 euros diaris, la del públic assistent de l'entorn directe de l'esport i l'organització (16,5), i la del públic assistent de fora de la ciutat (134). On s'ha detectat una major despesa per persona i dia, amb 215 euros de mitjana, ha estat entre els equips participants.

El públic assistent a l'esdeveniment, segons l'informe, va gastar-se en bars i restaurants de la ciutat 22,37 euros diaris. Pel que fa a compres en establiments, la mitjana ha estat de 25,86. En allotjament, la mitjana obtinguda de despesa és de 68,08. Un 40% van pernoctar a Barcelona, un 35% a Terrassa i la resta en altres destinacions. La despesa mitjana de desplaçament ha estat de 98,4 euros i també hi ha hagut una despesa de 22,81 euros en activitats culturals i d'oci.

En l'àmbit de la projecció, la Copa del Món ha generat un impacte econòmic en 'publicity' de 383.943 euros i un retorn econòmic de 10,9 milions, segons explica l'informe.

Pel que fa a audiència ('opportunity to See'), s'han comptabilitzat 604 milions de visualitzacions o interaccions amb informacions referents a l'esdeveniment abans de la competició, entre l'1 de novembre i el 18 de juliol, i 363 milions en el període de competició, de l'1 al 17 de juliol.

Finalment, pel que fa a valors obtinguts en mitjans de comunicació, la competició va comportar l'aparició del Mundial a 1.097 articles online, 435 en premsa escrita, 134 impactes vinculats a mitjans radiofònics, aparicions a 51 televisions diferents i 35.336 posts de xarxes socials.