Vals de consum bescanviables de cara a la campanya de Nadal

La iniciativa, de la Cambra de Terrassa i l'Ajuntament, vol impulsar l'activitat econòmica del comerç local. El programa permetrà adquirir vals que doblaran el seu valor per a l’ús en comerços i establiments locals adherits

La iniciativa vol impulsar l'activitat econòmica del comerç local
La iniciativa vol impulsar l'activitat econòmica del comerç local | Cedida
M.T
25 d'octubre del 2022
Actualitzat el 16 de novembre del 2023 a la 13:23h
L'Ajuntament de Terrassa i la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis de Terrassa estan treballant en un programa de vals de consum bescanviables a comerços i empreses de la ciutat de cara a la propera campanya de Nadal, amb l'objectiu d’impulsar l’activitat econòmica de petites empreses de comerç i serveis.

El “Programa vals de Consum”, que vindrà regulat per un conveni entre ambdues institucions que es signarà properament, preveu disposar d'un paquet de vals accessibles per al conjunt de la ciutadania, oferint el doble del valor adquirit, fomentant i promocionant la compra i el consum en establiments locals.

El programa, que es presentarà properament amb la signatura del conveni, preveu un calendari de treball i coordinació entre l'Ajuntament i la Cambra de Terrassa, actualment en marxa. En aquest sentit, es preveu un treball d'adhesió i difusió, tant per als establiments, amb assessorament, gestió i informació, com per a la ciutadania, amb acompanyament i gestió d'incidències, per part de la Cambra.

Vals personals i intransferibles, amb import a determinar  
L'import dels vals encara està per determinar. Seran personals i intransferibles i comptaran amb un codi electrònic per a la seva validació. La previsió és que es posin en venda vals fins que s'exhaureixin, segons l’import total establert per a la campanya. Per exemple, per aconseguir-ne amb valor de 5 euros, els ciutadans i ciutadanes hauran de dipositar 2,5 euros, mentre que si es dipositen 5 euros s’adquirirà un val de 10 euros.

Els vals es podran bescanviar en compres de qualsevol import, tenint en compte que si l’import fos superior al del val s’haurà de complementar el seu valor amb altres mitjans de pagament. Si l’import fos inferior, l’establiment no abonarà a l’usuari la diferència.

Fomentar el consum local
El president de la Cambra de Terrassa, Ramon Talamàs, ha remarcat l’èxit de les campanyes de vals de consum: «L’experiència positiva dels vals en d’altres ciutats creiem que també es produirà a Terrassa. Gaudir d’un descompte del 50% en productes i serveis és molt atractiu per als ciutadans i ciutadanes, que alhora s’impliquen en una campanya de la ciutat i per als comerços de la ciutat. Malgrat les lògiques restriccions pressupostàries municipals, l’import global és just per a una ciutat com Terrassa i estem convençuts que aquesta campanya sumarà».

Talamàs, afegeix: «el comerç, a banda de millores estructurals i de model de negoci per reaccionar davant la competència, necessita accions d’estímul immediates i pragmàtiques com aquesta. Hem de seguir treballant per propiciar un entorn que afavoreixi un model de comerç de proximitat, innovador i que continuï donant vida social i econòmica a Terrassa, juntament amb la restauració, els serveis i la cultura».

Per la seva part, l’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, ha destacat: «amb aquesta campanya, a les portes de Nadal, volem contribuir a fomentar el consum local, dinamitzant-lo i promocionant la seva qualitat». L'alcalde, a més, afegeix que «el comerç de proximitat és una aposta de progrés de la ciutat, objectiu compartit amb la Cambra, a qui agraïm la seva predisposició per endegar aquest programa que ofereix avantatges considerables a la ciutadania, però també garantint que la inversió reverteixi en el propi entramat comercial de la ciutat».

El conveni, que estableix la col·laboració municipal amb la Cambra de Terrassa i que serà el tret de sortida per a la campanya de dinamització, preveu una inversió de l'Ajuntament de 250 mil euros i la coordinació, per part de la Cambra, en la implementació, execució, seguiment, gestió econòmica i avaluació del programa de vals de consum. Així, el valor facial o nominal de la campanya, comptant amb l'aportació de la ciutadania que adquireixi els vals de compra, es preveu que sigui al voltant de 400 mil euros.