Aprovada per unanimitat la proposta d'agilitzar l'Estació de Renfe Terrassa Oest

Finalment, el PSC també s'ha sumat a la proposta de resolució que demanarà al govern central complir amb els terminis de finalitzar l'estació de Can Boada el 2025.

Un tren del servei de Rodalies de Catalunya
Un tren del servei de Rodalies de Catalunya | Cedida
30 de setembre del 2022
Actualitzat a la 13:59h
El ple municipal de setembre ha aprovat per unanimitat la proposta de resolució que demanarà a l'Estat que agilitzi el procés de redacció de l’Estudi Informatiu per al desenvolupament de l’Estació Tècnica Terrassa Can Boada (Terrassa Oest), que s’ubicarà a la confluència entre la Ronda de Ponent, el Passeig del Vint-i-dos de Juliol i el carrer del Doctor Fleming, donarà servei amb transport públic a una part significativa de la ciutat (La Maurina, Can Boada Casc Antic, Can Boada del Pi, Roc Blanc i Ca n’Aurell), així com a nous sectors urbanitzables com Can Marcet i les Aymerigues.

Tots els partits polítics estan d'acord que la nova estació beneficiaria aquests barris, el conjunt de la ciutat i que dinamitzaria el territori. "Terrassa necessita una nova estació per oferir aquesta millora qualitativa i necessària per als barris que no tenen accés proper al tren. Alhora, les ciutats que envolten Terrassa i entrarien a formar part de la xarxa ferroviària també se'n beneficiarien", ha expressat Lluïsa Melgares, regidora de Mobilitat de l'Ajuntament de Terrassa. 

El govern municipal ha afirmat que és "molt difícil" que el govern central compleixi amb els terminis acordats de finalitzar l'estació el 2025, tal i com va anunciar el llavors ministre de Transports, José Luis Ábalos, tenint en compte que la licitació de l'estudi i l'adjudicació del projecte a la consultora especialitzada Meta Engineering es va dur a terme el 21 d'abril del 2022. El govern municipal també ha criticat que no han rebut una calendarització clara

Al seu torn Ona Martínez, portaveu d'ERC a Terrassa i regidora d'Infància i Adolescència i Memòria Històrica, ha destacat que la nova estació de Rodalies permetrà unir tots els sectors de la ciutat: "Serà un canvi molt important a nivell de mobilitat, però encara més a nivell de vertebració de la ciutat i dels nostres barris. Es transformarà urbanísticament aquella part de la ciutat". 

Infraestructures necessàries a la ciutat

Marc Armengol, portaveu suplent del PSC i arquitecte i especialista de l'espai públic, ha mencionat altres infraestructures que Terrassa porta demanant temps i que, tal i com ha afirmat "són necessàries d'abordar". Armengol ha reivindicat que la línia de Rodalies R4, que ve de Manresa i passa per Terrassa, continuï fins a l'aeroport. Actualment, la Generalitat finalitza el trajecte de l'R4 a Sants, i des d'allà hi ha un bus llançadora fins a l'aeroport. Armengol ha instat als partits a demanar, des de Terrassa, aquesta connexió.

A més, ha reivindicat la construcció de la Ronda Nord, que hauria de desviar el trànsit de pas pels carrers Arquímedes i Galileu, i ha insistit que el túnel d'Horta ha de tenir en compte Terrassa a l'hora de connectar-la amb la Universitat Autònoma de Barcelona. 

80122