07
de juliol
del
2022
Actualitzat
a les
17:23h
La patronal egarenca Cecot celebra que l'executiu català hagi aprovat la nova normativa que permetrà a les emperes, simplificar i facilitar els tràmits amb l'administració pública. En aquest sentit, el nou president de la patronal, Xavier Panés, assegura que el Decret de Reglament de la Llei de Facilitació de l’Activitat Econòmica "és una bona notícia per a tothom i un gran avenç en les polítiques d’impuls i recolzament a l’activitat empresarial i econòmica a Catalunya".
Des de la Cecot s'esmenta que aquesta era una reivindicació històrica del teixit empresarial perquè "el temps és un factor important per la competitivitat i el volum de tramitació amb les administracions estaven arribant a uns nivells d’intensitat i d’inversió de recursos per part de les empreses que anaven a parar a un sac buit, totalment improductius i sense cap mena de valor per ningú", ha afegit Panés.
Així doncs, la normativa aprovada instaura l’aplicació total del contacte telemàtic amb les administracions i el principi only onceque suposa l’aportació d’una sola vegada de les dades necessàries per complementar els tràmits, així com el fet que es pugui prioritzar la comunicació per sobre de la llicència.
No obstant això, des de la patronal han explicat que seguiran treballant per poder consolidar una finestreta única complerta i aprofundir en els tràmits de tres àrees que son importants als territoris i que gestionen llicències com ho son el cos de bombers, urbanisme i medi ambient i on la priorització de la comunicació per sobre de la llicència encara no tindrà efectes immediats.
Des de la Cecot s'esmenta que aquesta era una reivindicació històrica del teixit empresarial perquè "el temps és un factor important per la competitivitat i el volum de tramitació amb les administracions estaven arribant a uns nivells d’intensitat i d’inversió de recursos per part de les empreses que anaven a parar a un sac buit, totalment improductius i sense cap mena de valor per ningú", ha afegit Panés.
Així doncs, la normativa aprovada instaura l’aplicació total del contacte telemàtic amb les administracions i el principi only onceque suposa l’aportació d’una sola vegada de les dades necessàries per complementar els tràmits, així com el fet que es pugui prioritzar la comunicació per sobre de la llicència.
No obstant això, des de la patronal han explicat que seguiran treballant per poder consolidar una finestreta única complerta i aprofundir en els tràmits de tres àrees que son importants als territoris i que gestionen llicències com ho son el cos de bombers, urbanisme i medi ambient i on la priorització de la comunicació per sobre de la llicència encara no tindrà efectes immediats.