1 de 10
infraestructures

Les cambres de comerç de Sabadell i Terrassa, sobre el Quart Cinturó: «L'acord és un punt i a part, no final»

Demanen que se "superin les conjuntures polítiques en benefici de la ciutadania"

La ministra Raquel Sánchez en la seva visita al CCVOC | Juanma Peláez
per A.H., Sabadell, Catalunya | 13 de juny de 2022 a les 16:10 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 13 de juny de 2022 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Les cambres de comerç de Sabadell i Terrassa han celebrat l'anunci del govern espanyol, manifestat el passat divendres a la seu del Consell Comarcal del Vallès Occidental, amb la visita de la ministra de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, que finançarà el tram del Quart Cinturó entre les dues capitals que defineixi el Govern, encara que han matisat que "l'acord és un punt i a part, no final".

En un comunicat conjunt, les dues organitzacions han assenyalat que l'obra s'ha "de perllongar i amb consens fins al Vallès Oriental, i afavorir la connexió des del Maresme al Baix Llobregat", cosa que permetria "alleugerir" els col·lapses viaris actuals. Han recordat que la no unió de les ciutats és "un greuge" comparat amb d'altres nuclis de l'Estat, ja que concentren mig milió de persones sense vies perimetrals i, de retruc, afavoriria les localitats de Castellar, Sentmenat, Sant Llorenç Savall i Matadepera.


Han demanat que s'executi "en el més curt termini possible" i per això, han posat l'accent en què se "superin les conjuntures polítiques en benefici de la ciutadania", en referència a la no presència de membres de l'executiu català a l'acte com a protesta pel dèficit d'inversió a Catalunya. Així mateix, s'han ofert per crear un espai de debat que permeti "avançar cap a un consens necessari pel desenvolupament correcte i en temps del Pla Específic de Mobilitat del Vallès (PEMV)".

Les cambres de Sabadell i Terrassa, però, han deixat clar que aquestes inversions "són del tot insuficients per dotar al Vallès de les infraestructures de mobilitat que corresponen al seu potencial real". No obstant, la petició del Quart Cinturó no és una renúncia a exigir "un model de mobilitat electrificat, no contaminant, que resolgui la mobilitat de mercaderies, de curt i llarg recorregut" i tampoc per tenir una xarxa de transport públic d'alta capacitat i que sigui eficient.



Han remarcat que aquestes actuacions han estat llargament reclamades des del sector per ser "essencials per a la millora de la mobilitat de l'àrea vallesana" i de "cabdal importància per a la preservació i desenvolupament" de la competitivitat al territori.

 

Participació