salut

Terrassa, Rubí i Sant Cugat s'alien per reclamar un bus llançadora a l'Hospital

Lluïsa Melgares ha posat l'èmfasi en la connexió entre polígons egarencs que cobreix la línia B8

per Marta Casas, Rubí, Catalunya | 25 de maig de 2022 a les 14:45 |
Rubí, Sant Cugat i Terrassa volen millorar la connectivitat amb l'Hospital en transport públic | Georgina Albreda
Terrassa, Rubí i Sant Cugat han elaborat una proposta conjunta per reclamar al Departament de Polítiques Digitals, Territori i Infraestructures per millorar el servei d'autobús de la línia B8 que uneix els tres municipis amb l'Hospital de Terrassa (CST). La proposta s'ha presentat aquest matí a la sala de plens de l'Ajuntament de Rubí, per part de l'alcaldessa de la ciutat, Ana María Martínez; la seva homòloga de Sant Cugat, Mireia Ingla; i la 3a tinenta d'alcalde de Terrassa, Lluïsa Melgares

L'autobús interurbà B8, uneix Sant Cugat amb l’Hospital de Terrassa, passant per Rubí. Els tres municipis, que aglutinen una població de més de 385.000 persones, han proposat a través d'una carta al conseller Jordi Puigneró que s'incorpori un autobús llançadora per facilitar la connexió amb el centre sanitari mentre no es construeixi un hospital comarcal. Una reivindicació, la de l'Hospital de Rubí, que Ana María Martínez ha aprofitat l'ocasió per tornar a reivindicar, com ha fet des que es va posar la "primera pedra" l'any 2011. 


Mentre aquest hospital comarcal no sigui una realitat, l'Hospital de Terrassa és un dels centres de referència per a part de la població de Rubí, Sant Cugat i Terrassa - i altres municipis de la zona. L'equipament està ubicat a la N-150, a 7 quilòmetres del centre de Terrassa, 11 del centre de Rubí i 18 del de Sant Cugat. Aquestes distàncies obliguen a les persones a desplaçar-s'hi en vehicle privat motoritzat o bé en transport públic.

El problema del transport públic, però, és el temps del desplaçament: des de Rubí, el trajecte dura 54 minuts, i des de Sant Cugat, 75 minuts. A més, la freqüència de pas és molt baixa, ja que n'hi ha un cada 70 minuts. Aquesta circumstància provoca queixes reiterades per part de la ciutadania, perquè provoca una "situació discriminatòria" cap als col·lectius que no tenen vehicle privat. 



 

Les tres representants municipals han explicat la proposta que traslladaran al conseller Puigneró Foto: Ajuntament de Rubí

 

Promoure la mobilitat equitativa, sostenible i eficient, objectiu de la proposta


Els serveis tècnics de mobilitat dels tres consistoris han analitzat en profunditat la situació, i han elaborat una proposta de millora de la connexió, que es basa en la implementació d'un bus llançadora, amb l'objectiu de garantir una mobilitat "més equitativa, sostenible i eficient" a la població que ha d'anar a l'Hospital de Terrassa, cosa que és "una obligació, no una opció", com han remarcat les alcaldesses de Rubí i Sant Cugat i la tinenta d'alcaldia de Terrassa. 

"Mentre no s’aborda definitivament la construcció d’un hospital comarcal, la nostra demanda almenys servirà per atenuar els maldecaps que representa desplaçar-se fins a Terrassa”, ha declarat l’alcaldessa de Rubí, Ana María Martínez. 

Per la seva banda, la tercera tinenta d'alcaldia de Terrassa, Lluïsa Melgares, ha posat l'èmfasi en la connexió entre polígons egarencs que cobreix aquesta línia, amb la qual cosa es fa més necessari el desdoblament de la línia "per millorar les freqüències i el recorregut", i perquè els usuaris de Rubí i Sant Cugat, amb la llançadora, no haurien de passar pel recorregut actual, que és el que garanteix la unió entre polígons. En aquest sentit, Melgares ha remarcat que l’activitat econòmica dels tres municipis equival a un PIB de més d’11.500 milions d’euros; i que el valor afegit brut del sector industrial equival a 2.200 milions d'euros, amb un total de 38 polígons d'activitat econòmica que donen servei a més de 1.500 empreses.

Finalment, l'alcaldessa de Sant Cugat ha posat de manifest que "quan trigues 75 minuts per arribar a l'Hospital, és obvi que el servei no és útil": la proposta conjunta dels tres municipis reduiria aquest temps a 57 minuts. A més, Ingla també ha demanat que el recorregut d'anada sigui el mateix que de tornada, ja que el fet que no siguin iguals provoca desconcert a les persones usuàries. "Quan diem a la ciutadania de forma reiterada que hem de prescindir cada vegada més del vehicle privat, a canvi els hem de donar alternatives, perquè sinó estem carregant tota la responsabilitat a la gent”, ha conclòs la màxima edil de Sant Cugat. 

Finalment, la tercera tinenta d'alcaldia de Terrassa, Lluïsa Melgares, ha posat l'èmfasi en la connexió entre polígons egarencs que cobreix aquesta línia, amb la qual cosa es fa més necessari el desdoblament de la línia "per millorar les freqüències i el recorregut", i perquè els usuaris de Rubí i Sant Cugat, amb la llançadora, no haurien de passar pel recorregut actual, que és el que garanteix la unió entre polígons. En aquest sentit, Melgares ha remarcat que l’activitat econòmica dels tres municipis equival a un PIB de més d’11.500 milions d’euros; i que el valor afegit brut del sector industrial equival a 2.200 milions d'euros, amb un total de 38 polígons d'activitat econòmica que donen servei a més de 1.500 empreses.

 

Participació