Terrassa celebra una jornada per abordar els nous reptes educatius

Es farà el pròxim dimecres 4 de maig i està obert a tota la ciutadania

La jornada se celebrarà el 4 de maig a l'Escola Serra de l'Obac a partir de les 17.30 h
La jornada se celebrarà el 4 de maig a l'Escola Serra de l'Obac a partir de les 17.30 h | Cedida
L.T.
28 d'abril del 2022
L'Ajuntament convoca una Jornada de creació d'aliances per abordar els nous reptes educatius de Terrassa, amb l'objectiu d'implicar tota la ciutat en els reptes de futur del sistema educatiu. La jornada, que s'emmarca en el projecte Terrassa Aprèn, tindrà lloc el 4 de maig a l'Escola Serra de l'Obac a partir de les 17.30 h, i és oberta a professionals de l'educació, serveis públics, entitats, empreses, famílies i a tota la ciutadania.

La Jornada de creació d'aliances inclourà una ponència inicial a càrrec del president del Consell Escolar de Catalunya, Jesús Viñas. Tot seguit, els assistents es dividiran en tres grups per identificar els reptes a abordar i es crearan grups de debat. Les persones que vulguin participar s'hi han d'inscriure mitjançant un formulari.

Terrassa Aprèn és un projecte del Consistori creat amb la finalitat d'implicar tota la ciutat en l'educació com a motor de canvi i progrés social. La iniciativa parteix de la necessitat d'actualitzar el Projecte Educatiu de Ciutat de Terrassa (TPEC) de 2003, integrant noves perspectives i adaptant-se al panorama actual. És per això que el primer pas del projecte ha estat elaborar una diagnosi sobre la situació del sistema educatiu de la ciutat, amb una primera jornada celebrada al juny amb mig centenar de professionals dels serveis municipals.

En aquest sentit, la regidora d'Educació, Teresa Ciurana, ha valorat que sigui "una jornada oberta a tots els públics perquè justament l'esperit de Terrassa Aprèn és que l'educació és cosa de tothom". La també tinenta d'alcalde ha recordat que s'ha de "superar els estereotips de gènere en la trajectòria educativa d'infants i joves; acabar amb la segregació educativa, dins i fora de l'escola; o encaixar millor les aspiracions de l'alumnat i les necessitats del mercat laboral".