Les voltes del patrimoni industrial protagonitzen la nova marca «Terrassa»

Entre els nous productes turístics destaca una gimcana virtual per a tota la família

Presentació de la nova marca de turisme de Terrassa.
Presentació de la nova marca de turisme de Terrassa. | Anna Mira
07 d'abril del 2022
Actualitzat a les 18:59h
La Sala Muncunill de Terrassa ha estat l'escenari de la presentació de la nova marca turística de Terrassa. El patrimoni industrial ha marcat la imatge gràfica que a partir d'avui identificarà la ciutat per a totes aquelles persones que visitin la ciutat. La nova tipografia inclou les característiques voltes que es troben en molts edificis de l'arquitecte modernista per excel·lència de la ciutat, Lluís Muncunill. En total, set voltes que representen els set districtes de Terrassa, segons la seva mida. I un color identificatiu, el color terrós del totxo.

Des de la consultoria Pau Canaleta, encarregada del projecte, destaquen la feina que s'ha fet per concretar el que es volia expressar. La tipografia de Terrassa "és sòlida i contundent", com ho és la ciutat i "fruit de molts elements i hem begut de tot el que s'havia fet abans per ser coherents". El relat s'ha centrat en el turisme urbà i el passat industrial com a elements clau presents a tota la ciutat. Pel que fa a les voltes s'ha volgut aplicar "de manera subtil per no interferir amb la lectura".

Per l'alcalde, Jordi Ballart, l'objectiu de la nova marca de ciutat és projectar Terrassa al món. "Sovint es diu que els terrassencs tenim un sentiment de pertinença molt arrelat i és cert, però Terrassa és molt més". És una ciutat que ha definit de "qualitat, atractiva i sostenible". I, precisament, tots aquests aspectes són els que es volen transmetre a partir d'una imatge que recull el passa, però posa la ciutat a l'avantguarda.

Aquesta acció s'emmarca dins del Pla de Màrqueting Turístic, aprovat l'any passat i que té per objectiu consolidar la ciutat com una destinació de referència. Segons el regidor de Turisme, Pep Forn, el procés creatiu "ens ha fet adonar de coses que teníem a la ciutat i no sabíem expressar-ho". El lema s'aplicarà als diferents àmbits de la ciutat: turisme, gastronòmica, Fira Modernista, etc. Forn ha volgut també insistir amb el color de les totxanes, també presents a totes les zones per a vianants que s'han anat fent a la ciutat. "És un color que trobem a tot arreu".

Productes turístics, marca Terrassa
Pel que fa a les propostes turístiques amb la nova imatge gràfica, s'està treballant amb el gremi d'hostaleria per fer estovalles d'un sol ús per als restaurants, també hi ha una proposta de fer gots reutilitzables per les festes de la ciutat, etc. El que s'ha presentat avui, però ha estat una gimcana digital turística i uns vídeos promocionals de l'entorn i l'esport així com Terrassa, ciutat de reunions.

La Gymkana El Misteri Muncunill és una aventura digital i presencial gratuïta per gaudir en família que té per objectiu descobrir la ciutat a través de conèixer diversos racons i part de la història de Terrassa. Els seus creadors han explicat que està pensada per totes les edats, des dels més petits fins als més grans, ja que per accedir-hi només cal escanejar un codi QR.

Es tracta de fer un recorregut d'1,8 km per la ciutat, resolent 12 enigmes a diversos punts i es considera que té una durada de 80 minuts. El que es pretén és traslladar l'entusiasme de descobrir racons que no surten a les guies turístiques a través d'una història per salvar a Lluís Muncunill d'un segrest. La gimcana està ambientada l'any 1925, comença a la Masia Freixa i s'ha centrat en el patrimoni industrial de la ciutat.