Aquesta informació es va publicar originalment el 22 de març de 2022 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L'
electricitat, el
comerç electrònic i el
gas són les temàtiques que més preocupen en les consultes rebudes per l'
Oficina Municipal d'Informació al Consumidor. El servei de l'
Ajuntament de Terrassa va realitzar al llarg del
2021 un total de
4.266 atencions, la qual cosa suposa un augment del
57% respecte a les dades del
2020, un increment de gairebé el doble d'usuaris d'un exercici per l'altre.
Així doncs, pel que fa a la temàtica d'aquestes consultes, la que ha patit un major creixement és la referent a
electricitat amb un augment d'un
242% i 707 consultes enregistrades l'any passat. Seguidament, els següents augments més notoris han estat a les categories de
reparació d'electrodomèstics (217%),
postvenda de mobles (207%) i
venda de mobles (192%).
La regidora de Consum,
Núria Marín, assegura que "durant la
crisi sanitària, el Servei de Consum ha estat al costat de les persones consumidores per assessorar-les i acompanyar-les en les reclamacions derivades de les afectacions en l'àmbit de consum". D'aquesta manera, afegeix que "de cara al
2022 l'Oficina té com a prioritat seguir potenciant aquests canals, així com, la mediació i l'arbitratge com a eines que ens permeten estar al costat de la ciutadania i ajudar en la resolució de conflictes que se'n puguin derivar".
El Servei de Consum ha estat actiu durant la pandèmia, prestant servei
presencial a la ciutadania a través de cita prèvia, així com
telefònica i
telemàticament durant el període de confinament. La comparativa de resultats de l'any
2019 amb les dades de 2020 i 2021 denota l'impacte de la crisi sanitària en l'economia, ja que se'n van recollir
7.963 consultes, lel que suposa un descens del
55% en comparació amb els anys anteriors.