1 de 10
successos

​Absolta la mestra de Terrassa jutjada per agredir una alumna per dibuixar una bandera espanyola

El jutge no es creu la menor perquè va canviar la versió dels fets diversos cops

El jutge considera que no es poden provar els fets. | M.S
per A.M, Terrassa, Catalunya | 16 de març de 2022 a les 16:16 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 16 de març de 2022 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Un jutjat de Terrassa ha absolt una mestra d'una escola de la ciutat per suposadament haver agredit una nena de quart de primària per haver dibuixat una bandera espanyola en un àlbum. Els fets van passar l'any 2019 i ara a la sentència, el jutge al·lega que no hi ha prou proves per condemnar la mestra.

Considera que d'una banda, cap dels testimonis que va declarar al judici, (familiars, secretària i directora), va veure els fets directament, sinó que només són testimonis de referència. A més, la versió de la nena i la mestra són diferents, i la versió de la nena va anar canviant amb el temps: el que va dir a urgències, el que va dir a la policia i el que va dir a les psicòlogues no concorda.


No obstant això, el magistrat admet que totes dues van discutir pel treball i que la mestra va fer fora de classe la menor, però no veu demostrat que l'agredís ni li causés cap dany. L'informe mèdic esmentava dolor en un dit i a l'esquena, però sense proves objectives.

A més, conclou que el relat de l'acusada és creïble, tot i que tampoc el considera demostrat. Segons la mestra, la nena ja va desobeir dos cops aquell matí i en el moment de fer el dibuix ella la va renyar i la va fer fora de classe. La va aixecar de la cadira per les aixelles i la va acompanyar fora de l'aula.


La fiscalia i els pares de la nena van demanar 1.080 euros de multa per lesions lleus. El ministeri públic va sol·licitar, a més, 90 euros d'indemnització per a la família, mentre que la família demanava 3.600 euros d'indemnització, un any d'allunyament i les costes del judici. 

 

Participació