El PSC denuncia la «incapacitat» del govern municipal per gestionar la mobilitat a Terrassa

Els socialistes preparen una bateria de recriminacions per evidenciar que la ciutat "està molt lluny de la revolució verda"

Marc Armengol, portaveu del grup municipal del PSC de Terrassa
Marc Armengol, portaveu del grup municipal del PSC de Terrassa | Cedida
L.T.
24 de febrer del 2022
El PSC porta al ple municipal de febrer un seguit de demandes per la "incapacitat" del govern municipal entorn de la gestió de la mobilitat a Terrassa. Els socialistes creuen que la ciutat està involucionant cap a un model cada cop més obsolet i, entre les seves reclamacions, es troben la ineficient gestió de la Zona de Baixes Emissions (ZBE) i l'obsolescència del Pla de Mobilitat Urbana 2016-2021.

En aquest sentit, el portaveu del grup municipal del PSC de Terrassa, Marc Armengol, afirma que "la ciutat està patint una involució que l'apropa més a la Terrassa predemocràtica i grisa dels anys setanta, que a la revolució verda promesa pel govern de Ballart i Esquerra Republicana."

El principal partit de l'oposició farà demà divendres, 25 de febrer, una bateria d'objeccions a l'alcaldia de Terrassa entre les que es concentra la gestió de la recollida de residus. El veïnat de Can Boada ha denunciat que la imposició de circulacions viàries és, a parer seu, impossible a causa de la manca de camions de càrrega lateral esquerra. És per això que els socialistes volen reclamar la compra d'aquest tipus de vehicles.

Un altre problema exposat pel PSC referent a l'accessibilitat és l'increment del trànsit als carrers Arquimedes i Galileu, on les restriccions al centre urbà han provocat el col·lapse de la circulació en hores puntes. La gestió d'aquest punt de la ciutat estava recollida al Pla de Mobilitat Urbana 2016 -2021, el qual va ser prorrogat fins al 2024, sense presentar cap idea prèvia ni línia de treball envers el futur de la mobilitat, segons expressen els socialistes en un comunicat.

Pel que fa a la prorrogació de serveis, el líder de l'oposició també denuncia que han passat tres anys des que el govern municipal va prometre la municipalització del transport públic, el qual es troba actualment en una concessió prorrogada. I, a més a més, el retard en l'entrega de l'etiquetatge i el desgavell denunciat pel veïnat dels diferents carrers afectats, ha provocat l'ajornament de l'entrada en vigor dels nous límits de la ZBE. A això se li suma la moratòria perquè les motocicletes puguin aparcar sobre les voreres fins al 2024, la qual espera ser aprovada en aquest ple de febrer.

Per últim, els socialistes recriminen que és impossible portar a terme una revolució verda en l'àmbit de la mobilitat quan el Pla Estratègic del Vehicle Elèctric només ha previst la instal·lació d'un punt de recàrrega ràpida per a tota la ciutat. En aquest mateix sentit, també recalquen que la construcció d'un macro-aparcament entre el Portal de Sant Roc i la plaça Vella no és una mesura sostenible amb el medi ambient.