El Planetari del MNACTEC es prorroga fins al març

L'activitat és gratuïta i proposa al visitant descobrir la ciència, la tecnologia i la història de l'univers que ens envolta a través de projeccions audiovisuals en 360 graus

El Planteri és una activitat gratuïta i no requereix reserva prèvia
El Planteri és una activitat gratuïta i no requereix reserva prèvia | MNACTEC
Carlos Paños
26 de gener del 2022
El Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica de Catalunya (MNACTEC), situat a Terrassa, allarga fins al 31 de març el seu Planetari. Una experiència audiovisual immersiva que -gràcies a una cúpula de set metres de diàmetre- proposa al visitant descobrir la ciència, la tecnologia i la història de l'univers que ens envolta a través de projeccions audiovisuals en 360 graus.

El planetari -que està situat a l'Àgora del Museu i que es pot visitar en l'horari d'obertura- és una activitat gratuïta i no requereix reserva prèvia. Pel que fa a les peces audiovisuals són dues i es projecten de manera continuada.

La primera és la recomanada a partir dels 4 anys: Explorant el sistema solar, que té una durada de 12 minuts i està en castellà. Aquesta producció ens porta a un viatge extraordinari a través de diferents escenaris del Sistema Solar interior, fet que aconseguirà despertar la nostra curiositat per entendre i apreciar la Lluna, Venus, Mart, asteroides i cometes.

La segona és la recomanada a partir dels 6 anys: El mundo anillo, que també està en castellà i té una durada de 12 minuts. La peça tracta sobre una travessia al·lucinant a un planeta insòlit, que es troba més enllà dels límits del nostre Sistema.

El MNACTEC és un dels tres museus nacionals reconeguts pel Parlament i té com a missió mostrar permanentment la implantació i l'evolució dels avenços científics i tècnics a Catalunya, la seva aplicació industrial i, especialment, la seva implicació i incidència social.