serveis socials

Terrassa tindrà una atenció ciutadana integral amb nous espais als barris

L'Ajuntament i la UAB han signat un conveni de col·laboració per definir el Pla Director d'equipaments municipals

per Anna Mira, Terrassa, Catalunya | 18 de gener de 2022 a les 14:14 |
Reunió de col·laboració entre l'Ajuntament de Terrassa i la UAB. | Aj. Terrassa
Rebre una correcta atenció ciutadana sovint és un laberint de tràmits, espais i serveis diferents. Per a moltes persones un calvari -innecessari- quan el que es busca és ajuda i eficàcia. Amb aquesta premissa l'Ajuntament de Terrassa treballa per millorar l'atenció ciutadana i redefinir els serveis municipals a la ciutat. 

L'objectiu és oferir un servei integral que inclogui tots els àmbits d'atenció, tant la més generalista com la més especialitzada; també es volen incorporar els tres canals principals de comunicació amb l’Ajuntament: el presencial, el telemàtic i el telefònic, amb un mateix procediment i protocol d’actuació; i es vol fer un servei pròxim a la ciutadania amb la creació de quatre seus territorials, ubicades en llocs estratègics per donar cobertura a tota la ciutat. 


I tot això ho farà de la mà de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) amb qui han signat un acord de col·laboració per definir el Pla Director de la Xarxa d’Equipaments i espais municipals. En una roda de premsa aquest dimarts al migdia, el tinent d’alcalde de Serveis Generals i Govern Obert, Isaac Albert, ha explicat que ha de servir per "fer una radiografia de la ciutat" i poder abordar les necessitats actuals i futures de la ciutat. 

Per la degana de la facultat Filosofia i Lletres, Margarita Freixas, la col·laboració amb estudiants és una "forma de treball innovadora per l'ajuntament però també per l'alumnat", ja que la diagnosi es traslladarà a una assignatura real. Així, amb aquest acord "es converteix la ciutat en àmbit d'estudi dels futurs geògrafs". 


Nous espais d'atenció ciutadana als barris


Un dels principals problemes actualment és que molts serveis municipals es troben en els Centres Cívics i cada vegada és menys l'espai dedicat a les entitats i associacions dels barris. Per això, està previst construir o adequar quatre nous espais a diferents zones de la ciutat, en funció de les seves necessitats, que acullin, específicament, serveis d'atenció ciutadana. 


En aquest sentit, el regidor de Districtes i Equipaments, Noel Duque, ha explicat que "els equipaments cívics tenen potencial per a la dinamització del territori, però és necessari reforçar i potenciar el seu perfil comunitari". "No és un projecte de legislatura ni del govern, sinó de ciutat per fer-la més equilibrada", ha destacat Duque.

Un projecte que veurà la llum abans que acabi el mandat


El projecte de Desplegament Territorial, plantejat en quatre fases, es va iniciar al mandat passat, amb la col·laboració del Servei d’Assistència a l’Organització Municipal, de la Diputació de Barcelona, i amb la col·laboració de la Fundació Pi i Sunyer. En les dues primeres fases es va desenvolupar una anàlisi jurídica, organitzativa i territorial, que va acabar concretant-se en un Document de Bases.

Pel que fa a terminis, l'actual govern s'ha compromès a tirar endavant el primer dels nous espais previstos abans que acabi el mandat (el maig del 2023). És per això que durant aquest any es treballarà amb la diagnosi per fer-ho efectiu. Per Albert tots aquests canvis han de servir per "avançar cap a una nova governança, més transversal, més corresponsable, participativa i relacional, per poder donar una millor resposta a les demandes i necessitats ciutadanes". 

 

Participació