29
de desembre
del
2022
Actualitzat
el
03
de gener
del
2022
a les
9:05h
El govern espanyol va anunciar divendres passat, 24 de desembre, la licitació de diversos estudis pel desenvolupament d'actuacions previstes al Pla de Rodalies de Barcelona 2020-2030. Entre aquestes s'hi trobava l'estació de Terrassa Oest, que permetria a gairebé 180.000 persones a la ciutat disposar d'una estació de tren a menys d'un quilòmetre, juntament amb les estacions de Terrassa Nord i Terrassa Est.
Per a l'alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, aquesta és una "bona notícia" tenint en compte que "tot i el temps transcorregut, el projecte avança i es podrà atendre una demanda històrica dels veïns i veïnes de barris com Can Boada, Ca n’Aurell o la Maurina". El pressupost de licitació és de 476.000 euros, i un cop culmini aquest procés, s'haurà de realitat l'estudi en un termini de dos anys.
Aquesta estació, que s'ubicaria entre Can Boada i la Maurina, serviria de terminal als trens amb capçalera a Terrassa, amb punt d'estacionament, podent assumir possibles increments de servei per sobresaturació. Es calcula que actualment en farien ús 1.789 persones al dia, però en 10-15 anys, la xifra podria superar els 5.000.
Els documents de la licitació plantegen la necessitat de dotar a la ciutat d’una tercera estació a la ciutat amb un doble objectiu: complementar la capacitat d'estacionament de trens de l'estació de Terrassa en hores vall, creant una nova capçalera de serveis, així com prestar servei ferroviari a una zona urbana consolidada i en expansió.
Per a l'alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, aquesta és una "bona notícia" tenint en compte que "tot i el temps transcorregut, el projecte avança i es podrà atendre una demanda històrica dels veïns i veïnes de barris com Can Boada, Ca n’Aurell o la Maurina". El pressupost de licitació és de 476.000 euros, i un cop culmini aquest procés, s'haurà de realitat l'estudi en un termini de dos anys.
Aquesta estació, que s'ubicaria entre Can Boada i la Maurina, serviria de terminal als trens amb capçalera a Terrassa, amb punt d'estacionament, podent assumir possibles increments de servei per sobresaturació. Es calcula que actualment en farien ús 1.789 persones al dia, però en 10-15 anys, la xifra podria superar els 5.000.
Els documents de la licitació plantegen la necessitat de dotar a la ciutat d’una tercera estació a la ciutat amb un doble objectiu: complementar la capacitat d'estacionament de trens de l'estació de Terrassa en hores vall, creant una nova capçalera de serveis, així com prestar servei ferroviari a una zona urbana consolidada i en expansió.