Aquesta informació es va publicar originalment el 24 de novembre de 2021 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L'
Ajuntament d'Ullastrell reivindica el
retorn de les condicions del servei d'atenció del
consultori local. Ho ha fet a través d'una
pancarta penjada a una barana del mateix edifici amb el missatge
Volem consultori 100%, prou retallades.
El consistori denúncia la
falta d'assistència mèdica per als
2.200 habitants del poble, ja que el centre només visita
dos dies a la setmana. Per aquest motiu, els pacients s'han de desplaçar a
Terrassa si necessiten acudir al metge en qualsevol altre moment.
Abans de la
Covid-19, el consultori local obria
cinc dies a la setmana i disposava d'atenció mèdica. Un cop va arribar la pandèmia el març de 2020, el servei
va romandre tancat fins a l'octubre del mateix any quan el centre de salut va tornar a obrir. Va passar a oferir assistència d'
infermeria, en comptes d'atenció mèdica i l'horari es va reduir a dos dies per setmana. La queixa de l'Ajuntament se suma a la
lentitud perquè la població ullastrellenca es pugui visitar, doncs "s'estan donant hores a
tres setmanes vista".
L'alcalde,
Jaume Puig, va demanar una reunió amb el
conseller de Salut per parlar sobre aquest problema, però ha estat rebutjada. També es va enviar una
carta al Departament de Salut per mostrar la disconformitat amb els horaris de reapertura, que encara
no ha rebut notícia.