Fil a l'agulla per eliminar els vehicles dels carrers de Galileu i Arquimedes

S'ha acordat tirar endavant reunions amb veïns i comerciants per determinar els canvis

Futur projecte del carrer Galileu de Terrassa.
Futur projecte del carrer Galileu de Terrassa. | Aj. Terrassa
23 de novembre del 2021
Actualitzat el 24 de novembre a les 16:42h
Objectiu: reduir i posteriorment eliminar els vehicles que passen pels carrers de Galileu i Arquimedes de Terrassa. Amb les reclamacions veïnals i l'increment de mobilitat per aquests dos vials que creuen de sud a nord el centre de la ciutat, l'Ajuntament ha decidit posar fil a l'agulla per tranformar-los. En una reunió mantinguda aquest dilluns al vespre amb els veïns, la tinenta d’alcalde de Territori i Sostenibilitat, Lluïsa Melgares, ha exposat les propostes d’actuació a mig i llarg termini. 

Pel govern local, el pla d'actuació ha de ser progressiu i contemplarà l'ampliació de les voreres i la reducció del pas de vehicles per la zona. Els estudis fets per elaborar el Pla de Mobilitat "reconeixen el paper fonamental que encara tenen aquests dos carrers en la mobilitat en vehicle a la ciutat", per tant, apunta Melgares "no és possible aplicar un canvi dràstic d’aquest rol, no obstant, sí que plantegem algunes millores". 

Entre els canvis més destacats hi ha el del carrer d'Arquimedes, on es preveu eliminar la plataforma prefabricada a l'altura de la plaça del Progrés i ampliar la vorera. Per la seva banda, al carrer de Galileu es planteja ampliar l’espai per al vianant amb actuacions tàctiques en els trams centrals. Un altre dels canvis plantejats és obrir l'accés de nord a sud de la rambla d'Ègara per accedir a l’aparcament de l’Ajuntament - Mercat de la Independència.

Els veïns de la zona estan satsifets amb les explicacions del govern terrassenc i acorden fer una pròxima reunió el mes de gener del 2022. "Valorem positivament que el consistori proposi fer unes sessions de participació amb la ciutadania, per implicar al veïnat, els comerciants i a les entitats", han apuntat. 

En una segona fase d'actuació, el pla de futur proposat per l’Ajuntament dibuixa un nou model on s'eliminaria el trànsit de pas en els dos vials. No obstant, per executar aquesta segona fase del pla serà necessària la instal·lació de càmeres de control de trànsit, que el Consistori preveu que podrien arribar l’any 2024. 

 

Futur projecte del carrer d'Arquimedes de Terrassa. Foto: Aj. Terrassa



Les rondes com alternativa
A més a més dels canvis urbanísics, l'Ajuntament farà una campanya informativa per explicar les alternatives de trànsit com l’ús de vies principals com l’avinguda d’Àngel Sallent, la ronda de Ponent o l’autovia Orbital B-40, pels vehicles que vénen de les autopistes i volen anar cap al nord de la ciutat.

També es vol recordar a la ciutadania les actuals rutes d’accés als aparcaments públics de la plaça del Progrés i de l’Ajuntament-Mercat des de l’entrada a la ciutat per la plaça del Doré. "Reforçarem la comunicació perquè els vehicles que hagin d’accedir als aparcaments ho facin utilitzant la Rambla, de manera que es descongestionarà el carrer d’Arquimedes", apunta Melgares.