Terrassa incrementa la cooperació per millorar la comprensió lectora a primària

El programa Lecxit 21-22, centrat en ajudar a alumnes de 4t de primària, ha tingut un gran augment de persones voluntàries i d'instituts participants

 L’Excit 21-22 ha tingut molt èxit i és que el nombre de voluntaris s'ha triplicat
L’Excit 21-22 ha tingut molt èxit i és que el nombre de voluntaris s'ha triplicat | Josep M Montaner
Carlos Paños
10 de novembre del 2021
Aquesta setmana han iniciat a Terrassa, amb un total de 121 parelles, les trobades per al curs 2021-22 de Lexcit. El programa es desenvolupa al municipi des del curs 2009/10, i té com a objectiu incrementar l'èxit educatiu de l'alumnat mitjançant la millora de la comprensió lectora.

En aquesta edició, el projecte -que ajuda a alumnes de 4t de primària a través de trobades amb persones voluntàries que els tutoritzen- ha tingut molt èxit i és que el nombre de voluntaris s'ha triplicat: de 27 a 121. A més, centres de secundària que havien participat en edicions anteriors i, que per motius relatius a la pandèmia ho van deixar, ara es reincorporen. Fet que provoca que el nombre d'escoles passi de 6 a 11.

Per Teresa Ciurana, regidora d'Educació, "és un orgull veure que a la ciutat es generen col·laboracions com aquestes" i "és d'agrair que els instituts s'impliquin". Així mateix, ha recordat que les trobades es faran fins al 2 de maig, un cop per setmana i de forma presencial, tot i que hi ha algun centre que ha optat per mantenir el format telemàtic.

Les persones que duguin a terme les reunions físicament les faran a les mateixes escoles -que seran les encarregades de propiciar el material necessari per a les sessions- o a les biblioteques BD2, BD3, BD4 i BD6. Encara que la BD2 serà l'únic punt del Lexcit on el voluntariat estarà format per persones adultes, i no estudiants de secundària.

Durant les darreres setmanes, la Fundació Bofill ha donat formació a tots els membres voluntaris a partir de tres sessions. La finalitat d'aquestes era facilitar al conjunt del voluntariat indicacions i pautes sobre el funcionament de les trobades; el tipus de material que es pot utilitzar; qüestions relatives a l'acompanyament; i la relació amb l'infant.