Èxit a Terrassa d'Els Punts d'Orientació Social: 6.418 persones ateses en un any

Dels 8.603 tràmits telemàtics que han arribat, on abunden les ajudes de menjador escolar, s'han resolt el 97%

Durant un any de funcionament les entitats que gestionen el servei han realitzat un total de 8.603 tràmits telemàtics, dels quals n'han resolt 8.338
Durant un any de funcionament les entitats que gestionen el servei han realitzat un total de 8.603 tràmits telemàtics, dels quals n'han resolt 8.338 | @johnschno
Carlos Paños
06 de novembre del 2021
El 20 de novembre del 2020 l'Ajuntament de Terrassa va crear Els Punts d'Orientació Social per ajudar als ciutadans en els seus tràmits. Durant un any de funcionament les entitats que gestionen el servei han realitzat un total de 8.603 tràmits telemàtics, dels quals n'han resolt 8.338. És a dir, que han solucionat el 97% de les diligències que els han arribat.

Motiu pel qual Noel Duque, tinent d'alcalde, considera que "el balanç del primer any és molt positiu, tant per la quantitat de persones a les quals s'ha pogut ajudar, com pel treball incansable". A més, explica que "les entitats tenen com a objectiu atendre a totes aquelles persones que no tenen recursos digitals o bé necessiten ajuda per a realitzar tràmits telemàtics".

Pel que fa als temes de les gestions, la majoria estan relacionats amb les ajudes de menjador escolar (1.206); seguits per tràmits de Servei d'Ocupació Públic Estatal (895); per sol·licituds de cites prèvies per a diferents administracions (709); per gestions relacionades amb l'Ingrés Mínim Vital (672); i, per últim, per Renda Garantida (570).

En relació amb els punts d'atenció s'ha de mencionar que el districte 7 comptarà amb un nou espai a partir d'aquest mes de novembre. El servei -que serà gestionat per l'Esplai Can Parellada- estarà ubicat al carrer d'Amèrica, 17 i tindrà un horari de 10 a 13 hores.

Amb aquest ja són 11 els indrets que té la ciutat per cobrir les necessitats dels egarencs. Dels quals destaca el districte 6 -que empara a l'Esplai LaFàbrica de Can Tusell, al Centre Diari Ègara i al Centre Juvenil Les Arenes – pel fet d'haver sigut el que més afluència ha tingut: 1.830 persones ateses i 2.034 tràmits.