Aquesta informació es va publicar originalment el 6 de novembre de 2021 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El 20 de novembre del 2020 l'
Ajuntament de Terrassa va crear
Els Punts d'Orientació Social per ajudar als ciutadans en els seus tràmits. Durant un any de funcionament les entitats que gestionen el servei han realitzat un total de
8.603 tràmits telemàtics, dels quals n'han resolt 8.338. És a dir, que
han solucionat el 97% de les diligències que els han arribat.
Motiu pel qual
Noel Duque, tinent d'alcalde, considera que "el balanç del primer any és molt positiu, tant per la quantitat de persones a les quals s'ha pogut ajudar, com pel treball incansable". A més, explica que "les entitats tenen com a objectiu atendre a totes aquelles persones que no tenen recursos digitals o bé necessiten ajuda per a realitzar tràmits telemàtics".
Pel que fa als temes de les gestions, la majoria estan relacionats amb les
ajudes de menjador escolar (1.206); seguits per tràmits de
Servei d'Ocupació Públic Estatal (895); per
sol·licituds de cites prèvies per a diferents administracions (709); per gestions relacionades amb l'
Ingrés Mínim Vital (672); i, per últim, per
Renda Garantida (570).
En relació amb els punts d'atenció s'ha de mencionar que el
districte 7 comptarà amb un nou espai a partir d'aquest mes de novembre. El servei -que serà gestionat per l'Esplai Can Parellada- estarà ubicat al
carrer d'Amèrica, 17 i tindrà un horari de 10 a 13 hores.
Amb aquest ja són
11 els indrets que té la ciutat per cobrir les necessitats dels egarencs. Dels quals destaca el
districte 6 -que empara a l'Esplai LaFàbrica de Can Tusell, al Centre Diari Ègara i al Centre Juvenil Les Arenes – pel fet d'haver sigut el que més afluència ha tingut:
1.830 persones ateses i 2.034 tràmits.