Quan s'aixecaran els peatges de la C-16?

L'autopista entre Manresa i Sant Cugat no és gratuïta des de l'1 de setembre, com sí que ho són l'AP-7, la C-32, l'AP-2 i la C-33

Redacció
26 d'agost del 2021
Actualitzat el 02 de setembre a les 10:09h
Aquest dimecres 1 de setembre és un dia marcat al calendari per molts conductors catalans. Des d'aquell dia, la concessió de quatre trams destacats d'autopista del Principat es troba caducada, i per tant, els peatges queden inoperatius. Així doncs, des d'aleshores, són gratuïtes l'AP-7 entre Tarragona i la Jonquera, C-32 entre Montgat i Blanes, l'AP-2 entre Lleida i el Vendrell i la C-33 entre Barcelona i Montmeló.

Ara bé, la situació és ben diferent en el cas de la C-16, el peatge etern per als conductors egarencs, que han de passar per caixa tant en direcció Manresa, com en direcció a Barcelona. En direcció Barcelona, la concessió pertany a la companya Abertis, i finalitza el 2037. Entre Terrassa i Manresa, la concessió és de la mateixa Abertis i de Ferrovial, i es troba en vigor fins al 2036. Fins aleshores, es pot cancel·lar la concessió o es pot ampliar.

La C-16 és avui en dia el segon peatge més car de Catalunya tenint en compte els seus quilòmetres. Entre Terrassa i Barcelona, el peatge de Les Fonts costa 2,60 euros, i als Túnels de Vallvidrera, 4,31 euros. Entre Barcelona i Manresa. El rànquing el lideren els Túnels del Cadí, amb un preu de 12 euros. 

La vinyeta, una possible realitat a partir del 2024

Després de l'aixecament de desenes de peatges en els últims anys, Pedro Sánchez va parlar del 2024 com a any d'implementació d'un sistema d'un sistema de pagament d'autopistes encara per definir. Almenys fins aleshores, els trams alliberats seran gratuïts. Un dels sistemes que estan sobre la taula és la vinyeta, una tarifa plana que s'aplica en països com Suïssa.

 

 

.