energia

L'estació de Castellbisbal ja compta amb un sistema de recuperació d'energia de la frenada dels trens

Aquest sistema ha suposat un gran estalvi econòmic i energètic, i una reducció de les emissions de CO2

per La torre del Palau, 17 d'agost de 2021 a les 12:00 |
L'estació de Granollers | Renfe
Adif ha conclòs la implantació d'un sistema de recuperació de l'energia provinent de la frenada regenerativa dels trens a cinc subestacions de la xarxa convencional, entre les quals la de Granollers i la de Castellbisbal. El projecte ha comptat amb una subvenció de 1,02 milions d'euros per part de l'Institut per a la Diversificació i Estalvi de l'Energia (IDAE per les seves sigles en castellà).

L'objectiu d'aquests projectes és evitar que l'excedent d'energia que es genera en la frenada regenerativa es perdi, i per tant que es recuperi i es pugui retornar a la xarxa elèctrica d'alta tensió. Aquesta recuperació, doncs, permet un estalvi energètic i econòmic i disminuir les emissions de gasos d'efecte hivernacle, contribuint a la lluita contra el canvi climàtic.


En concret, Adif destaca que aquests cinc projectes - les altres estacions que han incorporat aquest sistema són Tres Cantos, Alcalá de Henares i Pinto, a Madrid - han generat un estalvi energètic de 6,31 GWh anuals, un 26% respecte al consum energètic mitjà, i una reducció d'emissions de 1.459 tones de CO2 equivalents a l'any. L'estalvi econòmic ha estat d'uns 332.200 euros anuals.

L'any passat ja s'havia implementat la recuperació de l'energia de la frenada regenerativa a sis subestacions: Martorell i Arenys de Mar a Catalunya, Getafe i Alcorcón a Madrid, Olabeaga a Biscaia i Guarnizo, a Cantàbria.


Tots aquests projectes es troben inclosos a la iniciativa estratègica d'Eficiència Energèntica del Pla de lluita contra el canvi climàtic 2018-2020 d'Adif i Adif Alta Velocitat.

 

Participació