BiTer proposa solucions per a les bicis i patinets a l'avinguda Béjar

Demanen que es limiti la velocitat a 30 km/h i es pinti el pictograma per recordar que els vehicles de mobilitat personal hi poden circular

Les noves places d'aparcament a l'avinguda Béjar.
Les noves places d'aparcament a l'avinguda Béjar. | Blog/Biter
Redacció
28 de juliol del 2021
El col·lectiu de ciclistes BiTer ha demanat que es tingui en compte la nova mobilitat, principalment bicicletes i patinets elèctrics, en la transformació de l'avinguda Béjar, que des del passat 14 de juliol compta, en el seu vial sud, amb 86 places d'aparcament exprés i 34 places d'aparcament per a motocicletes.

Amb això, el col·lectiu considera que "les condicions de circulació per a la bicicleta han empitjorat", ja que no queda clar per on han de circular els ciclistes: o bé per un espai estret entre els vehicles aparcats i el carril de circulació o bé pel centre del carril. Unes opcions que no són "amables" per als ciclistes, i a més "prohibides" per a les persones usuàries de vehicles de mobilitat personal, ja que la velocitat a l'avinguda Béjar està limitada a 50 km/h.

BiTer veu amb bons ulls les mesures que s'han pres per afavorir el comerç en aquest eix, a més de reduir l'aparcament incívic, però demana que es busqui una solució per transformar-lo en una via amable per als vehicles de la nova mobilitat i proposa, per començar, que es limiti la velocitat a 30 km/h i es pinti el pictograma per recordar que bicicletes i patinets poden circular pel centre del carril. 

A més llarg termini, el col·lectiu creu que una possible solució seria destinar un dels dos carrils de circulació del vial nord en un carril bici doble sentit a tota l'avinguda.