Entrevista

Paper i bolígraf, les claus d'un veí de Terrassa per triomfar a TikTok

Parlem amb Nico Cavilla, qui es troba darrere del compte @Elpalitoman, amb més d'1,7 milions de seguidors

per Marc Solé, Terrassa, Catalunya | 6 d'agost de 2021 a les 19:00 |
Nico Cavilla, amb el paper i les eines amb què ha triomfat a TikTok. | Cedida
Una de les pàgines de TikTok més exitoses de l'Estat és propietat d'un terrassenc. Es tracta de @elpalitoman, que després de set mesos, ja acumula gairebé un milió i mig de seguidors. LaTorre ha parlat amb el seu creador i fundador, Nico Cavilla, de 28 anys, professional del màrqueting. Nascut a l'Argentina, va arribar fa 15 anys al barri de la Grípia, però actualment viu al Centre.

La pàgina va néixer el desembre del 2020 després que el seu creador entrés a TikTok a l'octubre, encuriosit per la xarxa social del moment: "Primer pensava que només hi hauria nens de 12 anys ballant, però després vaig descobrir un món nou, amb continguts interessants i totes les temàtiques. Ara sé que val la pena donar-li l'oportunitat".


La pàgina, per a Cavilla, és "una comunitat divertida i simple, en què els seguidors porten el timó". I és l'usuari qui escull com ser representat en un full on s'explica una gran història composta per personatges de pal. I aquesta, creu, és la clau de l'èxit: ell dibuixa les propostes dels internautes amb personatges minimalistes, i amb la imaginació i l'originalitat per bandera. A través dels comentaris, Nico Cavilla explica que tria les idees "més originals i que millor congeniïn  amb personatges dibuixats anteriorment".

 
@elpalitoman

Responder a @romari_ la historia la cremos juntos entre todos ❤️ ##challenge ##viral ##dibujo ##tiktokartist

♬ Day 'n' Nite - Kid Cudi

Cada vídeo que publica acumula milers de comentaris on els usuaris fan les seves propostes: "vull estar veient la televisió", "vull estar a la lluna", "vull estar sobre d'un T-Rex", "puc ser un pizzer repartint pizzes?", "puc tenir el cap quadrat?", "puc tenir la bandera de Colòmbia a les mans?". D'aquests, Cavilla tria els que més encaixen i els representa en un mateix full on cada cop manca menys espai. "Aviat hauré de canviar de full per primer cop".

Amb la intenció de viralitzar algun contingut, va crear la pàgina, i va començar a penjar-hi vídeos fent realitat els suggeriments dels usuaris: "Creia que podia assolir els 1.000 o 10.000 seguidors, i si ho feia bé, veia els 100.000 com un objectiu difícil però assumible". Al febrer ja havia superat els 100.000 seguidors, i al maig superava el milió. Ara, el 30% d'usuaris que segueixen la pàgina són de Mèxic, seguits dels espanyols. El públic llatinoamericà, diu, és majoria.

La inversió per aquest projecte, assegura que ha estat pràcticament zero: "Utilitzo un paper de grans dimensions i un bolígraf que tenia abandonat des de la universitat". Per a gravar el procés creatiu, es limita a situar el mòbil sobre d'una caixa i clicar el botó pertinent. Grava entre dos i deu vídeos al dia, a raó d'uns dos o tres minuts per peça. Al dia, en penja tres o quatre, afegeix. D'aquí en treu un petit sobresou, i és que TikTok arriba a pagar 10 euros per cada milió de visualitzacions. Per ara, és "impensable" dedicar-s'hi exclusivament i hi destina el temps que pot en funció del temps lliure que tingui.

 
@elpalitoman

Responder a @nose_118 chi chi chi le le leviva chile 🇨🇱 cual tiene que ser el próximo país? ##challenge ##chile ##parati ##viral

♬ Body (Remix) [feat. ArrDee, E1 (3x3), ZT (3x3), Bugzy Malone, Buni, Fivio Foreign & Darkoo] - Tion Wayne & Russ Millions

Nico Covillla, que no té cap coneixement tècnic sobre dibuix ni es considera dibuixant, creu que la interacció directa dels usuaris amb la pàgina és el motiu del seu èxit. A més, recorda, "tothom ha dibuixat persones amb palets quan era més petit". Veure's representats al full "fa il·lusió" als internautes, i això, segons el seu creador, és el que els fa estar enganxats a la pàgina, tot esperant ser protagonistes d'algun dels vídeos.

El creador de contingut egarenc opina que TikTok és una eina "molt potent, diferent del que estem acostumats, amb contingut nou i aleatori que genera expectació". Al març també va traslladar l'univers Palitoman a Instagram, on acumula més de 50.000 seguidors. En aquesta segona xarxa social, creu, "el contingut és més fals i superficial".

Aprofitar la popularitat en favor del respecte i la tolerància

Entre els prop de 400 vídeos que ja s'han penjat a la pàgina, el més viral va ser una denúncia contra l'homofòbia. Cavilla explica que als comentaris ha descobert que a la xarxa "hi ha molta discriminació i odi". I és que després de fer un personatge amb la bandera de l'arc de Sant Martí, li van ploure les crítiques.

Per això, va respondre amb un nou vídeo, en què un personatge que volia cremar la bandera era tancat a la presó. Abans, un usuari li havia demanat "cremar la bandera". Aquest últim acumula uns 12 milions de visualitzacions i més de dos milions de "m'agrada". El tiktoker terrassenc creu que "no es poden normalitzar aquestes actituds i aprofitant que puc tenir ressò, vaig aprofitar per a denunciar-ho".
 
@elpalitoman

Responder a @jurassic_world2007vc No bro, aquí no 👎🏻 ##challenge ##viral ##feminismo ##lgtb ##pride

♬ Rasputin - Majestic & Boney M.




 

 

Participació