Nou pas endavant per a l'ampliació del polígon dels Bellots II de Terrassa

La Comissió Territorial d'Urbanisme de l'Arc Metropolità de Barcelona retorna corregit a l'Ajuntament el document sobre la modificació puntual del POUM

23 de juny del 2021
El ple municipal de Terrassa ha aprovat per unanimitat aquest dimecres, a la sessió ordinària del mes de juny, les esmenes de la Comissió Territorial d'Urbanisme de l'Arc Metropolità de Barcelona sobre el document de l'Ajuntament per al pla de reurbanització dels Bellots II.

Tal com ha detallat el regidor d'Urbanisme, Carles Caballero, després de l'aprovació de la modificació puntual del POUM al desembre, l'administració supramunicipal ha manifestat la "necessitat d'incloure nous ajustos i justificacions", les quals són "prescripcions menors que no modifiquen en res la proposta aprovada" mesos enrere.

Així, les millores demandades són la descripció de la justificació qualitativa i quantitativa del sector urbanitzable, exposar els paràmetres d'intensitat màxima d'activitat industrial, clarificar la documentació gràfica, incloure una disposició final de la derogació del pla urbanístic, i corregir les errades "detectades al document".

Detalls del pla

Es redefiniran els àmbits de menor dimensió i se’n crearan dos, un al nord i un
altre al sud, amb una superfície construïda d’uns 64.170 m2, que tindran continuïtat amb el polígon d’Els Bellots I, delimitat pels carrers de l’Aigua i de la Terra. El projecte també contempla resituar els àmbits destinats a les activitats terciàries. Se’n crearan de nous i s’inclourà la masia de Can Torrella, amb una superfície construïda d’uns 134.523 m2.

S'ampliarà la superfície dels espais lliures en dos àmbits: el que està en contacte amb l’Anella Verda (14,61 ha delimitades entre la carretera N-150 i la C-58, que permet la continuïtat del Camí dels Monjos) i el que hi ha al voltant de la masia protegida de Can Torrella, que garanteix la preservació paisatgística de la part més propera al nucli urbà.

Nous accessos i adéu a l'alta tensió 

Si el ple municipal dona llum verda a la modificació de planejament es crearà una nova estructura viària i d’accessos de manera que la connexió del sector es realitzarà des dels carrers de la Terra i de l'Aigua, des de la carretera N-150 i sobretot des de l’autopista C-58 pels vehicles procedents de Barcelona i de Manresa, en ambdós sentits, mitjançant ramals d'accés i la construcció d’un nou viaducte sobre el traçat de l’autopista, que també permetrà la interconnexió entre el sector dels Bellots i el Districte 7, dels barris de Can Parellada i de les Fonts.

Igualment es contempla el soterrament dels trams de les dues línies elèctriques d’alta tensió que travessen el sector de 110 kV (línia 110 kV Hospitalet - Mas Figueres i la línia 110 kV Adrall - Mas Figueres), amb l’excepció del tram de la línia aèria de 220 kV Can Jardí/Foix- Mas Figueras (REE), per motius de viabilitat econòmica i d’impacte paisatgístic. La nova ordenació també proposarà la configuració d’un àmbit destinat a una possible ampliació de la subestació elèctrica de Mas Figueras.