FOTOS FGC prepara la tornada de l'espectacular «tren Granota» al Vallès

El comboi, fabricat fins a mitjans dels anys 70, tornarà a circular entre Les Planes i Terrassa o Sabadell 26 anys després de la seva retirada

El comboi tornarà de manera excepcional després d'haver circulat més de 50 anys, fins el 1995.
El comboi tornarà de manera excepcional després d'haver circulat més de 50 anys, fins el 1995. | ACN
Redacció
06 d'abril del 2021
Actualitzat el 07 d'abril a les 17:40h
Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) posarà novament en circulació l'històric "tren Granota", un comboi que va circular per les línies del Vallès entre els anys 40 i fins el 1995. Puntualment, oferirà trajectes a les línies S1 i S2 entre Les Planes i Sabadell i Terrassa.

El tren Granota deu el seu nom al seu aspecte, per una carrosseria amb predomini del color verd i amb uns llums frontals i rodons a la part de dalt. Compta amb dos vagons de tercera classe, amb seients de fusta, mentre que el tercer és de segona classe, amb seients tapissats amb el vellut verd característic de la casa. Funciona amb electricitat i conserva tots els elements interiors: enfosquidors de finestres, cartells de destí o frens de mà d'emergència.

L'acció s'emmarca en la voluntat de la companyia de disposar d'un tren històric a cada una de les seves línies. En un retorn puntual del vehicle, els passatgers podran reservar el seu tiquet per a un viatge "entre la nostàlgia i el turisme", segons FGC. Es preveu que l'experiència comenci a l'estació de Les Planes, amb una visita del seu vestíbul modernista. No es dirigirà a Barcelona a causa de la pendent, "per no forçar la tecnologia", segons FGC.
 

Un dels dos vagons de tercera classe que té el comboi. Foto: ACN


Tot i que encara no hi ha data pel seu retorn a les vies, s'espera que es produeixi a la tardor del 2021. Així, el tren tornarà a circular per les línies del Vallès, de manera excepcional i amb una finalitat divulgativa."No s'hi podrà pujar amb una T-10, caldrà fer-hi una reserva i pagar un preu simbòlic", destaca el president d'FGC, Ricard Font.
 

Els vagons contenen elements originals, com els cartells. Foto: ACN