Llum verda del ple de Terrassa a adaptar els menjadors escolars a la sensibilitat auditiva dels nens amb TEA

La regidora d'Educació ha aplaudit la proposta de Ciutadans, però ha destacat "l'alt cost econòmic" de la seva posada en marxa

29 de març del 2021
El ple municipal de Terrassa d'aquest dilluns ha aprovat una proposta de resolució del grup de Ciutadans en què es demanava l'adaptació dels menjadors escolars de la ciutat a la sensibilitat auditiva dels alumnes amb Trastorn de l'Espectre Autista (TEA). Tots els grups hi han votat a favor menys el PSC, que s'hi ha abstingut.

Teresa Ciurana, regidora d'Educació, ha aplaudit la proposta assegurant que al govern municipal "li preocupa la contaminació acústica als menjadors" i recordant que "fins ara ningú se n'havia preocupat. Tot i això, ha recordat l'elevat preu d'insonoritzar tots els menjadors i en aquest sentit, ha destacat el paper de les hipotètiques ajudes econòmiques i logístiques de la Generalitat i la Diputació.

La regidora de Capacitats Diverses, Mònica Polo, ha recordat que l'Ajuntament "ja impulsa accions i campanyes per aquest col·lectiu" i ho ha exemplificat amb el tram silenciós de la rua de Carnaval 2020 o el Sant Joan inclusiu del 2020.

Carlos Lázaro, del PSC ha anunciat l'abstenció del segur apuntant que "és una proposta interessant i pertinent", però està formada per "acords molt tècnics en comptes de pedagògics". En la mateixa direcció, ha demanat comptar amb la participació de famílies amb fills amb TEA per concloure dient que la proposta "es queda curta".

La proposta

Segons la formació taronja, la necessitat d'espais tranquils per aquest col·lectiu "sembla imprescindible", però en canvi, "és difícil trobar aquests espais, sobretot en escoles". A més, recorden la hipersensibilitat sensorial i auditiva d'aquestes persones, pels quals sons com el timbre, els electrodomèstics, o el soroll inesperat "poden ser insuportables".

En aquest sentit, el partit demanava mesurar el so de les estances durant l'hora de menjador per determinar els nivells de contaminació acústica i a la vegada, realitzar un estudi tècnic per una possible insonorització d'aquests espais per reduir l'impacte ambiental del soroll en alumnes, en especial als que pateixen autisme, i professionals dels centres escolars.