Campanya de suport al comerç local

«Volem donar la volta a una imatge de carrers buits»; Terrassa posa en marxa una campanya de suport al comerç

L'Ajuntament anuncia quatre "accions imminents" per dinamitzar el sector

per Marc Solé / Anna Mira, Terrassa | 26 de març de 2021 a les 14:00 |
L'Ajuntament pretén dinamitzar i enfortir el comerç local amb la campanya | Roger Navarro
Aquesta informació es va publicar originalment el 26 de març de 2021 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L'Ajuntament de Terrassa ha presentat aquest divendres una campanya de suport al comerç local. La regidora de Comerç i Mercats, Jennifer Ramirez ha assegurat que la intenció del Consistori és la de "donar la volta a una imatge de carrers buits" i per això ha anunciat la posada en marxa de quatre accions "imminents per dinamitzar el sector, el qual ha recordat "és un dels més afectats, però un dels que millor s'ha adaptat".

La primera acció anunciada serà un pla de xoc per detectar els locals buits dels eixos comercials i buscar la millor via per facilitar-hi l'obertura de nous negocis. També, en col·laboració a l'Escola Universitària de Comerç i Distribució (ESCODI), es donarà assessorament als comerços per a la seva digitalització i per afavorir el seu posicionament a les pantalles. Això, ha explicat Ramirez, es farà de manera "personalitzada i tenint en compte les necessitats de cada comerç".


D'altra banda, Ramírez ha remarcat les zones exprés d'aparcament als eixos comercials, que permeten comparar i marxar de manera àgil. Això, ha afegit "permet la dinamització de les zones comercials". Actualment la ciutat compta amb 79 àrees d'aquestes característiques (set de noves el 2021), i segons la regidora, existeix la intenció de seguir-ne creant.


Per últim, es farà una diagnosi de l'estat dels eixos comercials. D'aquesta manera, "detectant els punts forts i dèbils de cada un d'ells", s'elaborarà un Pla Director de Comerç per definir conèixer l'estat en què es troba el sector i establir un model comercial per a la ciutat.

A més, s'ha anunciat la creació de la "Butlleta Somiadora", una sèrie de 30 vals de 50 euros per consumir en comerç de la ciutat. Les bases d'aquests es publicaran pròximament en aquest enllaç.
 
Campanya de comunicació i cançó: "Omple't de Terrassa"

En la mateixa direcció, l'Ajuntament de Terrassa ha elaborat, amb la col·laboració de les associacions de comerciants, la campanya de comunicació "Omple't Terrassa", per demanar a la ciutadania que consumeixi en negocis egarencs. 

Amb relació a aquesta acció, Ramírez ha apuntat que hi ha la voluntat que "perduri en el temps i es transformi". Així, es podria expandir a altres sectors com l'esport i la cultura per convertir-se en una campanya de ciutat.

La campanya ve acompanyada d'una cançó, obra del cantant Lildami, que es difondrà per tots els canals oficials. La regidora ha demanat a les veïnes i veïns de Terrassa compartir vídeos en què ballin el tema per així ajudar a difondre el missatge.

 

Participació