Terrassa agilitza el procés de retirada de vehicles abandonats: es podrà fer abans dels cinc mesos

Fins ara, el mateix tràmit es podia allargar més d'un any

Redacció
04 de març del 2021
L'Ajuntament de Terrassa ha millorat el procediment de retirada de vehicles abandonats. En compliment de la nova Ordenança de Mobilitat, que va entrar en vigor a principis d'any, el nou protocol és "més àgil i eficient", apunten fonts municipals.

D'aquesta manera, s'escurcen els terminis de la gestió, i el tràmit serà més ràpid: la nova normativa escurça el procés "de forma considerable", i els vehicles que ningú reclami es podran retirar de la via pública abans de cinc mesos. Fins ara, el procediment era molt més lent, i es podia allargar durant més d'un any.

Segons la tinenta d'alcalde de Territori i Sostenibilitat, Lluïsa Melgares, aquesta novetat "permet escurçar amb garanties el termini dels vehicles abandonats al carrer". A més, la regidora recorda que un vehicle abandonat "suposa un problema de contaminació per la pols, els vidres trencats i insalubritat, i constitueix un acte incívic que no es pot tolerar perquè acaba perjudicant la ciutat".

El nou document regulador permet al personal d'Egarvia, vigilants d'estacionament i responsables d'inspecció, la potestat de comprovar l'abandonament de vehicles i la propietat d'aquest. Així, podran enganxar un adhesiu al vidre advertint de l'obligació de retirar el vehicle. Si en més de dos mesos segueix immobilitzat i no s'han presentat al·legacions (un mes en cas de vehicles amb desperfectes que facin impossible el desplaçament pels propis mitjans o sense matrícula), serà registrat com a vehicle abandonat.

Un cop transcorreguts aquests terminis, començarà l'expedient per part del Servei de Via Pública, requerint al titular que retiri al vehicle en un termini màxim d'un mes. Si no ho fa, serà traslladat a un Centre Autoritzat de Tractament de Vehicles per a la seva destrucció i descontaminació. Els propietaris d'aquests vehicles poden ser sancionats amb multes d'entre 700 i 1.500 euros.

També com a novetat, el propietari podrà autoritzar l'Ajuntament per donar de baixa el vehicle, retirar-lo i desballestar-lo. Per fer-ho, es pot emplenar el document adjunt a la notificació que s'haurà de lliurar juntament amb la documentació del vehicle a les dependències d'Egarvia o de Policia Municipal. Alguns d'aquests automòbils serviran perquè els Bombers de Terrassa facin pràctiques de rescat i excarceració.