Talls elèctrics

Acord entre Ajuntament de Terrassa i Endesa per posar fi als talls elèctrics i millorar el servei de llum

La companyia es compromet a doblar la inversió a la ciutat aquest 2021

per La torre del Palau, 27 de gener de 2021 a les 20:00 |
Endesa preveu renovar els transformadors elèctric a Terrassa aquest 2021. | Endesa
Aquesta informació es va publicar originalment el 27 de gener de 2021 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L'Ajuntament de Terrassa i Endesa s'han reunit aquest dimecres al migdia per abordar l'estat de la xarxa de subministrament elèctric a la ciutat. A la trobada, emmarcada en un augment dels talls de llums des del desembre, hi han assistit la tinenta d'alcalde de Territori i Sostenibilitat, Lluïsa Melgares, el regidor d'Energia, Carles Caballero, i la directora de la companyia, Isabel Buesa, entre altres càrrecs.

Els representants municipals han demanat conèixer informació i motius dels talls produïts en les darreres setmanes, i han demanat establir mecanismes i canals de comunicació per actuar preventivament en episodis similars.



En aquest sentit, ambdues parts han acordat iniciar en les setmanes vinents una Taula de Coordinació tant per analitzar els casos de talls patits a la ciutat, com per a preparar les diferents actuacions acordades a la ciutat aquest any i els propers.


Per aquest 2021, l'elèctrica s'ha compromès a doblar la inversió respecte a la del 2020, amb la renovació dels trams de mitja i baixa tensió i dels transformadors, així com la millora dels centres de telecontrol. A més, es preveu l'implementació d'un sistema per monitorar la xarxa de baixa tensió i detectar sobrecàrregues per evitar talls.

"Pla d'acció" i més atenció a les persones afectades

Segons un comunicat d'Endesa, malgrat que "la xarxa elèctrica es troba en bon estat i dimensionada per a cobrir la demanda dels clients, s'ha activat un pla d'acció en aquest període excepcional per escoltar, recollir, analitzar les problemàtiques detectades i determinar un pla d'actuació específic adaptat a les diferents casuístiques de cadascú".

Aquesta actuació se centra sobretot en un servei específic d'informació i suport, que servirà de canal directe entre veïns i Ajuntament. El telèfon 0900 87 71 50 és gratuït, i estarà operatiu de nou del matí a una de la matinada, també en caps de setmana. La intenció és recollir avisos dels afectats per talls i informar els abonats davant d'incidències en el subministrament elèctric.

 

Participació