seguretat

Terrassa contractarà 35 nous policies municipals en tres anys

25 s'incorporaran al 2021, 10 al 2022 i 10 al 2023

per La torre del Palau, 23 de desembre de 2020 a les 09:00 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 23 de desembre de 2020 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La Policia Municipal de Terrassa incorporarà 35 nous agents fins als 2023. Segons les previsions de l'Ajuntament, els primers 25 arribarien al 2021, i els següents 20 arribarien els dos anys següents, amb 10 noves incorporacions per any.

El regidor de Seguretat, Xavier F. Rivero, ja va anunciar aquesta acció a l'últim ple ordinari, assegurant que "la ciutat ha de poder comptar amb un Cos de Policia modern, resolutiu i adaptat als temps actuals, i per això s'ha de poder actualitzar, augmentar, i disposar dels recursos humans i materials que es mereixen".


A més, es contempla que en previsió de possibles jubilacions, es convoquin onze places de promoció interna més, que cobririen tres places de sotsinspector, cinc de sergent i tres de caporal. Finalment, al llarg del 2021 es convocarà una plaça d'Intendent i una altra d'Inspector, que reforçarien l'estructura de comandament del cos.

Pla Integral de millora de la Policia Municipal


El govern municipal hauria detectat mancances que segons fonts internes "calia resoldre". En aquest sentit, al pressupost municipal pel 2021 s'ha reservat una partida d'1.039.000 euros per a la millora de recursos tècnics i materials.

Entre les novetats hi destaquen la creació de places, la creació d'un lloc tècnic de planificació i recursos humans, millores a l'edifici de la Policia i a la centraleta, així com la compra de 70 càmeres corporals pels agents. D'altra banda, també està prevista l'arribada d'una furgoneta d'atestats que ampliarà el parc de vehicles policials.

L'origen d'aquest projecte es remunta a l'any 2009, quan l'Ajuntament va sol·licitar al Departament d'Interior de la Generalitat de Catalunya l'elaboració d'un pla director de la Policia Municipal per identificar possibles deficiències i mancances en la gestió del cos i millorar-ne la gestió. Es va presentar el 2010, però no es va posar en marxa per la situació econòmica i les prioritats municipals d'aquell moment.

 

Participació