Terrassa tindrà una tercera estació de Rodalies abans del 2025

L'estació de Can Boada-La Maurina forma part del Pla de Rodalies de Catalunya 2020-2030

Redacció
14 de desembre del 2020
Actualitzat el 18 de desembre a les 10:59h
El ministre espanyol de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Jose Luís Ábalos, va presentar aquest divendres el Pla de Rodalies de Catalunya 2020-2030, amb una inversió prevista de 6.300 milions d'euros. El pla preveu la construcció d'una nova estació de Rodalies a Terrassa, que se sumaria a les ja existents, l'Estació del Nord i Terrassa Est.

Es tracta de l'estació de Can Boada, una reclamació històrica que se situaria entre aquest barri i el de La Maurina, a l'oest de la ciutat. Segons el document presentat aquest divendres, l'espai hauria de realitzar-se entre el 2020 i el 2025. Al Vallès, en el mateix període també es construiran les estacions de Can Llong (Sabadell) i de Santa Perpètua de Mogoda.

El PSC Terrassa treu pit de l'anunci

Després de l'anunci del govern espanyol, el PSC Terrassa ha volgut treure pit i ha celebrat la "magnífica notícia que suposa per a Terrassa" tot recordant que "milers de veïns veuran satisfeta una demanda històrica que millorarà la mobilitat i el transport públic en aquesta zona".

En aquest sentit, ha assenyalat "el treball i les gestions d'Alfredo Vega com a alcalde" faran que la tercera estació de Rodalies de la ciutat sigui una realitat. Aleshores, l'exalcalde, segons Armengol, es va reunir amb el mateix Ábalos, el president de RENFE, Isaías Táboas i el coordinador de Rodalies, Pere Macias.

Altres actuacions

Actualment, la xarxa de Rodalies de Catalunya compta amb 1.119 quilòmetres, tots ells electrificats, i 200 estacions i en més de la meitat de la longitud s compta amb via doble. A més, en alguns trams les vies compte amb més de 40 anys d'antiguitat, com les que uneixen Barcelona amb Vic, Manresa i Reus, i amb tens amb una antiguitat superior als 25 anys (la mitjana del parc és de 20,2 anys).

Per això, s'ha previst la renovació de 56 unitats tant de Rodalies com Mitja Distància i la compra de 45 més, de les quals destinades a la doble composició de l'R1, R2 i R4 -38 en total i acompanyat d'un increment de les freqüències- i la incorporació de dues unitats a les Rodalies de Lleida, una per al perllongament a la UAB, una a l'R3 i tres per reforçar els regionals cap a Tarragona. En total, seran 101 noves unitats en un parc format actualment per més de 270 trens.

Pel que fa el programa d'actuacions més immediates (4.622 MEUR fins al 2025) i a mitjà termini (1.164 MEUR), n'hi ha que ja s'estan executant, com el 4+4 de l'Estació de Sants, o en execució, com la construcció del ramal que ha de portar el tren a la T1 o el desdoblament entre Parets i La Garriga. D'altres que estan planificades són la remodelació de l'estació de Montcada Bifurcació i Castelldefels, la sectorització de les andanes i reforma a l'estació de Plaça Catalunya, entre d'altres; mentre entre les previstes consten d'un nou ramal entre la línia de Puigcerdà i el Corredor del Vallès, la planificació per a la quadruplicació del tram Castelldefels-El Prat, una tercera via entre Montcada i Mollet Sant Fost.

En l'àmbit del manteniment, a mitjà termini (2026-2030), s'han previst noves talles i la reforma de l'estació de Mataró i Sant Vicenç de Calders i també a Sant Celoni i Manresa, que també inclourà una ampliació de vies.