Llum verda definitiva a l'Ordenança que allibera voreres i fixa normes per bicicletes i patinets a Terrassa

S'ha aprovat per unanimitat aquest divendres al Ple Municipal de novembre i aviat començarà la campanya informativa a la ciutadania

El document estableix unes normes concretes per a patinets elèctrics i bicicletes per primer cop.
El document estableix unes normes concretes per a patinets elèctrics i bicicletes per primer cop. | Roger Navarro
27 de novembre del 2020
Actualitzat el 11 de gener del 2021 a les 19:08h
Llum verda definitiva a l'Ordenança de Mobilitat que regula la circulació de patinets elèctrics i bicicletes a Terrassa. Es tracta d'un document pioner que el govern egarenc va portar al ple del mes de maig, i que tots els grups municipals van aprovar per unanimitat. Ara, després de les esmenes i correccions, s'ha aprovat finalment en el ple de novembre i s'ha validat així la seva entrada en vigor.

La regidora de Mobilitat, Lluïsa Melgares, ha assegurat que era un dia "important" per demostrar "que hi ha una altra manera de moure's". A més, ha posat en relleu que el document ha estat pactat entre "ciutadania, grups polítics i entitats". La documentació per divulgar les novetats de Mobilitat "s'estan preparant", ha explicat.

Malgrat que la campanya informativa començarà en les pròximes setmanes i moltes mesures ja es troben en funcionament, Melgares ha remarcat que la prohibició d'aparcar a les voreres entrarà en vigor l'any que ve perquè "abans s'ha d'adaptar els aparcaments per aquests vehicles".
 

El ple de novembre s'ha celebrat de manera telemàtica. Foto: Ajuntament de Terrassa


Meritxell Lluís, de Junts per Terrassa, ha aplaudit l'acord, però ha demanat "accelerar la posada en marxa de la Zona de Baixes Emissions" i instat el govern a fer una campanya informativa "gràfica, accessible i de lectura fàcil". En la mateixa direcció, Javier González de Ciutadans ha reclamat "que es reparteixin fulletons a les bústies en català i castellà". Marc Armengol, del PSC, ha reconegut "l'esforç titànic del servei de Mobilitat i ha aprofitat per assegurar que "es troba infravalorat".

Una Ordenança pionera que dóna prioritat a vianants i bicicletes

El més destacat de l'Ordenança són unes normes específiques -les primeres- pels patinets elèctrics, l'alliberament de les motos aparcades de les voreres o l'autorització a l'Ajuntament a delimitar Zones de Baixes Emissions temporals. D'altra banda, els carrers d'un carril per sentit veuran limitada la seva velocitat màxima a 30 quilòmetres per hora i les bicicletes hi tindran preferència. Llegeix aquí el document sencer.

Després del primer vistiplau plenari, el BiciTerrassa Club, que durant el primer confinament va fer campanya per a incentivar el transport en bicicleta, va felicitar a tots els regidors i regidores del Ple per una ordenança "capdavantera en molts aspectes". L'entitat, a més, va manifestar la seva satisfacció per un document que "estableix el marc legal i de convivència cap a un model de mobilitat i de ciutat molt més amable".