27
de novembre
del
2020
Actualitzat
el
11
de gener
del
2021
a les
19:08h
Llum verda definitiva a l'Ordenança de Mobilitat que regula la circulació de patinets elèctrics i bicicletes a Terrassa. Es tracta d'un document pioner que el govern egarenc va portar al ple del mes de maig, i que tots els grups municipals van aprovar per unanimitat. Ara, després de les esmenes i correccions, s'ha aprovat finalment en el ple de novembre i s'ha validat així la seva entrada en vigor.
La regidora de Mobilitat, Lluïsa Melgares, ha assegurat que era un dia "important" per demostrar "que hi ha una altra manera de moure's". A més, ha posat en relleu que el document ha estat pactat entre "ciutadania, grups polítics i entitats". La documentació per divulgar les novetats de Mobilitat "s'estan preparant", ha explicat.
Malgrat que la campanya informativa començarà en les pròximes setmanes i moltes mesures ja es troben en funcionament, Melgares ha remarcat que la prohibició d'aparcar a les voreres entrarà en vigor l'any que ve perquè "abans s'ha d'adaptar els aparcaments per aquests vehicles".
Meritxell Lluís, de Junts per Terrassa, ha aplaudit l'acord, però ha demanat "accelerar la posada en marxa de la Zona de Baixes Emissions" i instat el govern a fer una campanya informativa "gràfica, accessible i de lectura fàcil". En la mateixa direcció, Javier González de Ciutadans ha reclamat "que es reparteixin fulletons a les bústies en català i castellà". Marc Armengol, del PSC, ha reconegut "l'esforç titànic del servei de Mobilitat i ha aprofitat per assegurar que "es troba infravalorat".
Una Ordenança pionera que dóna prioritat a vianants i bicicletes
El més destacat de l'Ordenança són unes normes específiques -les primeres- pels patinets elèctrics, l'alliberament de les motos aparcades de les voreres o l'autorització a l'Ajuntament a delimitar Zones de Baixes Emissions temporals. D'altra banda, els carrers d'un carril per sentit veuran limitada la seva velocitat màxima a 30 quilòmetres per hora i les bicicletes hi tindran preferència. Llegeix aquí el document sencer.
Després del primer vistiplau plenari, el BiciTerrassa Club, que durant el primer confinament va fer campanya per a incentivar el transport en bicicleta, va felicitar a tots els regidors i regidores del Ple per una ordenança "capdavantera en molts aspectes". L'entitat, a més, va manifestar la seva satisfacció per un document que "estableix el marc legal i de convivència cap a un model de mobilitat i de ciutat molt més amable".
La regidora de Mobilitat, Lluïsa Melgares, ha assegurat que era un dia "important" per demostrar "que hi ha una altra manera de moure's". A més, ha posat en relleu que el document ha estat pactat entre "ciutadania, grups polítics i entitats". La documentació per divulgar les novetats de Mobilitat "s'estan preparant", ha explicat.
Malgrat que la campanya informativa començarà en les pròximes setmanes i moltes mesures ja es troben en funcionament, Melgares ha remarcat que la prohibició d'aparcar a les voreres entrarà en vigor l'any que ve perquè "abans s'ha d'adaptar els aparcaments per aquests vehicles".
El ple de novembre s'ha celebrat de manera telemàtica. Foto: Ajuntament de Terrassa
Meritxell Lluís, de Junts per Terrassa, ha aplaudit l'acord, però ha demanat "accelerar la posada en marxa de la Zona de Baixes Emissions" i instat el govern a fer una campanya informativa "gràfica, accessible i de lectura fàcil". En la mateixa direcció, Javier González de Ciutadans ha reclamat "que es reparteixin fulletons a les bústies en català i castellà". Marc Armengol, del PSC, ha reconegut "l'esforç titànic del servei de Mobilitat i ha aprofitat per assegurar que "es troba infravalorat".
Una Ordenança pionera que dóna prioritat a vianants i bicicletes
El més destacat de l'Ordenança són unes normes específiques -les primeres- pels patinets elèctrics, l'alliberament de les motos aparcades de les voreres o l'autorització a l'Ajuntament a delimitar Zones de Baixes Emissions temporals. D'altra banda, els carrers d'un carril per sentit veuran limitada la seva velocitat màxima a 30 quilòmetres per hora i les bicicletes hi tindran preferència. Llegeix aquí el document sencer.
Després del primer vistiplau plenari, el BiciTerrassa Club, que durant el primer confinament va fer campanya per a incentivar el transport en bicicleta, va felicitar a tots els regidors i regidores del Ple per una ordenança "capdavantera en molts aspectes". L'entitat, a més, va manifestar la seva satisfacció per un document que "estableix el marc legal i de convivència cap a un model de mobilitat i de ciutat molt més amable".