«AmbOrgull», un portal digital per ensenyar el bo i millor de Terrassa

Dos joves terrassencs han impulsat el projecte, centrat en una pàgina pàgina web, un compte d'Instagram i una botiga online

El projecte es caracteritza per un estil irònic, juvenil, reivindicatiu i popular.
El projecte es caracteritza per un estil irònic, juvenil, reivindicatiu i popular. | AmbOrgull
28 de novembre del 2020
"Sí, som de Terrassa i ho diem amb orgull". Així comença el manifest de AmbOrgull, una iniciativa impulsada per dos joves egarencs amb què volen reivindicar "el que fa de Terrassa una ciutat única". El projecte ha arrencat amb una pàgina d'Instagram, una botiga en línia i una pàgina web estrenada aquest cap de setmana.

Amb una filosofia "des de i per a Terrassa", el projecte, a cavall entre una marca i un punt de trobada entre terrassencs, vol posar en relleu "les coses bones i també les que no agraden" de la ciutat, tal com explica a LaTorre un dels seus creadors, Gerard Rius, que l'ha juntament amb Rubén Carreto.

D'altra banda, assegura que "no es tracta d'un negoci, sinó un projecte de ciutat". Per això, matisa: "Volem que es parli de Terrassa; i no pas lucrar-nos". El seu cocreador recorda que "fins fa poc, a l'exterior deien que eren de Barcelona". Això, diu, "s'ha d'acabar". Amb la voluntat de crear identitat, fer xarxa i a la vegada posar el crit al cel sobre el protagonisme que "ha de tenir la tercera ciutat de Catalunya".

Afirma que la idea va sorgir "una tarda d'estiu" i la viralització de les primeres publicacions a xarxes socials -en tenen una cinquantena des del juliol- els va empènyer a fer-lo créixer: ara han estrenat botiga i web, però es plantegen crear uns premis de l'Orgull Terrassenc, tal com reconeix Rius.

Ho fan amb un marcat estil irònic, juvenil, reivindicatiu i popular; però també polèmic: defensen que Terrassa "té coses dolentes, però sempre serà millor que Sabadell". En la mateixa direcció, Rius aclara que AmbOrgull es caracteritza per "l'humor, la cultura, el terrassenquisme, el feminisme i i la crítica".

 

A l'Instagram pengen imatges de la vida quotidiana a la ciutat, activitats de participació com sortejos i qüestionaris, però també frases i anècdotes que qualsevol egarenc pot entendre. Alguns exemples són "Tarrasa? No Gràcies", "Arquímedes puja, Galileu baixa" o "Volem ser zona 2, si pot ser, abans que s'acabi la Sagrada Família". Rius declara a aquest mitjà que la iniciativa "pretén crear un espai on qualsevol persona que visqui a Terrassa s'hi senti còmode i identificada".

A la botiga s'hi pot trobar roba, pòsters o bosses, tots amb frases i inscripcions purament terrassenques: "Terrassa bona raça", "Terrassa capital del Vallès Occidental" o "Territori Viandox". Tal com remarca Rius, tots els proveïdors d'aquests productes "són de la ciutat". En aquest sentit, explica que "el tarannà del projecte no és compatible amb treballar amb empreses d'una altra ciutat".