L'Estat licitarà les obres que permetran enllaçar Terrassa i l'aeroport a través de l'R4

Hi haurà connexió amb les dues terminals

Un milió d'usuaris es beneficiaran de les obres a Rodalies.
Un milió d'usuaris es beneficiaran de les obres a Rodalies. | Georgina Albreda
Redacció
27 d'octubre del 2020
El Consell de Ministres espanyol, reunit aquest dimarts, ha aprovat la licitació de les obres que han de permetre connectar la línia ferroviària Barcelona-Tarragona amb la T1 i la T2 de l'aeroport. Es tracta de la fase 2 del nou accés ferroviari a les instal·lacions aeroportuàries i que també suposarà la connexió de Terrassa amb l'aeroport de Josep Tarradellas Barcelona-El Prat a través de l'R4 de Rodalies. 

Així com des de Manresa o Maçanet amb l'R2 via Barcelona i viceversa, que seria una realitat un cop entri entri en funcionament. L'Estat ha donat llum verda a la licitació, amb un termini d'execució de 24 mesos, i un cost aproximat de 74 milions d'euros.
 
Es faran serveis directes de Rodalies a les dues terminals des de la capital del Bages i que facilitarà enllaços amb altres línies de Rodalies i amb la xarxa de metro de Barcelona. A la comarca del Vallès Occidental, les obres suposaran el benefici per a un milió de persones. 

La Generalitat vol explotar la nova línia de Rodalies a l'Aeroport

La Generalitat ha expressat en nombroses ocasions la seva voluntat d'explotar la nova línia, l'R-Aeroport. A finals de l'any passat, el Govern va aprovar la declaració de la línia d'interès públic. L'objectiu, segons va explicar aleshores el conseller de Territori, Damià Calvet, és que la línia tingui una funció de "vertebració territorial" i no funcioni només de llançadora entre l'etació de Sants i l'aeroport. L'Estatut atribueix a la Generalitat la competència exclusiva sobre els trens que circulen íntegrament per territori català amb independència del seu titular.