Ajudes a l'hostaleria

Aquestes són les mesures de l'Ajuntament de Terrassa per ajudar l'hostaleria de la ciutat

L'exempció de la taxa de terrasses i la bonificació de la taxa de residus pel 2021, entre les més destacades

per Marc Solé , 16 d'octubre de 2020 a les 17:45 |
A banda de les ajudes, l'Ajuntament ha signat un acord amb el Gremi d'Hostaleria de Terrassa. | Adrià Costa
L'Ajuntament de Terrassa calcula que el tancament obligat de bars i restaurants afectarà uns 850 establiments de la ciutat. Per això, ha anunciat noves mesures per a ajudar els locals egarencs afectats per la mesura, que de moment durarà 15 dies.

Per una banda, com ja ha passat durant el 2020, les empreses d'hostaleria de la ciutat estaran exemptes de pagar la taxa de terrasses el 2021 i se'ls bonificarà la taxa de residus en funció del temps que hagin estat inoperatives a causa de la pandèmia. L'alcalde de Terrassa, Jordi Ballart ha remarcat el "considerable esforç" municipal i ha situat la fiscalitat com a "un dels pocs instruments per ajudar el sector" des del món municipal.



D'altra banda, el Consistori i el Gremi d'Hostaleria de Terrassa han signat aquest divendres un conveni de col·laboració amb la intenció de reflotar el sector, "un dels més afectats per la pandèmia", Jordi Ballart, qui assegura que "es troben al seu costat". En roda de premsa, el president del gremi, Xavier Gómez, ha agraït la tasca a l'Ajuntament i ha demanat als terrassencs "fer ciutat i proximitat" tot recordant que la majoria d'establiments ofereixen servei a domicili.

 

El president del Gremi d'Hostaleria i l'alcalde de Terrassa durant la signatura del conveni de col·laboració. Foto: Ajuntament de Terrassa



Aquest acord consta de tres punts. En primer lloc, s'engegarà una campanya de suport i publicitat del sector serveis de la ciutat a través dels mitjans de comunicació i les pantalles urbanes. En el mateix sentit, la web Botigues Obertes seguirà difonent informació detallada i actualitzada sobre l'estat del servei dels comerços i establiments d'hostaleria.

Ja per últim, el servei d'Ocupació municipal durà a terme el servei de selecció de personal per a les empreses interessades a contractar repartidors. L'Oficina d'Atenció a l'Empresa reforçarà el servei per fer assessorament i fer de pont entre els negocis i el govern, sobretot a l'hora de tramitar ajudes econòmiques, tal com ha apuntat Ballart.
 

 

Participació