La patronal catalana Cecot ha instat el Govern de la Generalitat a contribuir a projectar la imatge de Catalunya com un país segur internacionalment, incorporant "missatges pro-empresa" dins dels seus discursos. Al seu parer, els esforços que està fent el teixit empresarial català per implementar les mesures de seguretat no es veuen reflectits als mitjans de comunicació, cosa que frena la reactivació de molts sectors.
L'entitat considera que cal contextualitzar les dades sanitàries, ja que "el principal focus de contagis per Covid-19 són les celebracions familiars o amb amics, i sobre tot, les trobades entre el jovent". Des del seu punt de vista, de la mateixa manera que es faciliten les dades de contagis, PCR i hospitalitzacions, també es poden donar les d'empreses "segures".
Antoni Abad, president de la Cecot, defensa que els Serveis de Prevenció de Riscos de la Generalitat traslladin al Govern "el percentatge d’empreses segures perquè pugui posar en context les informacions que dona públicament" i així "aconseguir generar una marca de territori segur, sobre tot pensant en la competència a nivell mundial”.
En aquest sentit, Abad apunta que estan "fent bé les coses a nivell empresarial" i demanen a les administracions que ajudin a traslladar aquesta idea a l'opinió pública i als mitjans, ja que "totes les informacions oficials repercuteixen directa o indirectament sobre la nostra economia".