Educació

La Pepeta denuncia l'«abandonament de famílies i docents» en la tornada a les aules a Terrassa

L'entitat, que aglutina les AFAs i AMPAs de les escoles públiques de la ciutat, critica la «improvisació» de l'Ajuntament i el departament d'Educació en la gestió de l'inici de curs

per Redacció , 22 de setembre de 2020 a les 13:47 |
Interior d'una aula de primària | AFT

Les famílies de l'escola pública de Terrassa, organitzades dins de la Pepeta, han adreçat un comunicat a l'Ajuntament, el departament d'Educació i la Generalitat, en què expressen la seva indignació per la gestió de l'inici del curs escolar 2020-2021 i titllen d'"abandonament" a famílies i professionals la gestió de l'administració. A més, apunten a una "manca d'informació i improvisació", que no "ha estat a l'altura" i que ha dificultat la feina dels equips docents i directius, a qui agraeixen el seu "treball i la seva implicació".

A més, des de l'entitat recorden que la situació de l'educació pública prèvia a l'arribada de la Covid-19, ja era deficient: hi havia una manca de recursos, de docents i d'espais. Critiquen que, tot i el reconeixement de la "massificació i segregació escolar que pateix l'escola pública a Terrassa" per part d'Educació, no hi ha hagut "cap més resposta que la promesa d'augmentar la inversió educativa" per aquest curs.



Enguany, a totes les mancances que l'escola pública "ja carregava", cal sumar-hi, diuen, "la incertesa sanitària". El problema de la manca d'espais ja denunciat anteriorment, s'ha vist encara més agreujat en aquest nou curs, ja que, "en moltes ocasions", no ha permès reduïr les ràtios fins a assolir les recomanades. A més, també assenyalen la "deixadesa del govern espanyol i manca de perspectiva del Govern" a l'hora de definir les ràtios, que han anat canviant fins a l'inici de curs, i comunicar-les als centres, que "s'assabentaven per les rodes de premsa".


D'altra banda, un dels clams de la Pepeta és la municipalització del servei de menjador de les escoles públiques de la ciutat, actualment desvinculat del projecte educatiu i en mans de l'empresa Serhs. Les famílies es queixen de la mala gestió d'aquesta companyia des de fa anys, però enguany, a més, assenyalen la falta de previsió de l'Ajuntament per garantir la seguretat en aquest espai. Denuncien que "les coordinadores s'han incorporat a les escoles un dia abans" de començar. És per això que demanen a l'Ajuntament que es faci càrrec d'aquest servei mentre el Departament no l'integri dins del projecte educatiu.


Les famílies han adreçat, en el seu comunicat, un seguit de demandes. D'una banda, exigeixen al Govern de la Generalitat que destini el 6% del PIB en educació, tal com marca la Llei d'Educació de Catalunya aprovada pel Parlament. També insten al departament d'Educació a elaborar, "amb caràcter urgent", un pla de gestió de l'hora del migdia, i a dotar les escoles de més personal per poder baixar les ràtios i de més infraestructures.



En aquest sentit, la Pepeta exigeix a l'Ajuntament un "pla de xoc urgent per la planificació d'estructures educatives", actuacions per facilitar les entrades i sortides als centres, la figura d'un conserge a les escoles bressol per regular l'accés de les famílies i la clarificació dels protocols en cas de sospita o positius de Covid-19, entre d'altres.

Amb tot, retreuen a l'administració haver "tingut la mirada més posada als mitjans de comunicació que a la recerca de garantir l'escolarització presencial segura i de qualitat" i fer accions "purament reactives i no proactives".
 

 

Participació