El Pla de Mobilitat del Vallès rep 20 al·legacions del govern de Terrassa

Elconsistori considera que el PEMV no respon a un "equilibri territorial"

LaTorre
28 de juliol del 2020
Actualitzat a les 11:32h
Un tren de la línia R4 al seu pas per Terrassa
Un tren de la línia R4 al seu pas per Terrassa | Marcel Marsal
El Pla Específic de Mobilitat del Vallès (PEMV) rep un escrit amb 20 al·legacions del govern de Terrassa que recull aspectes tant pel que fa al procés d'elaboració del Pla, com a les propostes de transport públic i de xarxa viària que es planteja. Des del consistori egarenc entenen que el PEMV ha de contemplar una mobilitat "més moderna, equilibrada, transparent, sostenible, eficaç i còmoda" per a la ciutadania. Ahir, l'alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, i l'alcaldessa de Sabadell Marta Farrés, signaven un acord per posar en marxa una reunió bilateral entre les dues capitals del Vallès Occidental per reivindicar més inversions al territori, que consideren menyspreat pel centralisme de la capital.

El govern municipal considera que el PEMV no respon a un "equilibri territorial" perquè continua polaritzant el seu desenvolupament al voltant de Barcelona sense recollir una visió metropolitana més "àmplia i moderna" que contempli la descentralització de l'activitat econòmica, i aposti pel desenvolupament de noves centralitats fora dels nuclis urbans tradicionals.

També reclamen la necessitat de planificar les accions valorant la capacitat ambiental del territori i prioritzant les noves infraestructures que afavoreixin els modes de transport sostenibles. L'Ajuntament reivindica una millor connexió, no només amb Barcelona, sinó també cap a altres àmbits territorials propers com la Catalunya central, el Baix Llobregat i el Maresme, amb qui, segons asseguren, els uneixen importants lligams socioeconòmics.

Per Terrassa, el PEMV ha de ser un "autèntic pacte de futur entre administracions públiques", amb una coordinació i seguiment per part de l'Estat espanyol. Un pacte que d'incloure la millora de la connectivitat de la ciutat amb l'aeroport d'El Prat, mitjançant la Línia R4; la comunicació directa amb els campus universitaris de Cerdanyola i Diagonal-Barcelona; i l'ampliació de la xarxa ferroviària del Vallès. També es reclama la reconversió com a via cívica de la N-150 i l'ampliació de les autopistes C-58 i C-16; amb una millor xarxa de mobilitat d'autobusos.