Mobilitat

Terrassa estrena una línia de bus urbà entre Can Palet i el Centre que funcionarà a demanda

Es tracta de la línia L12 Flex, una prova pilot que funcionarà de juliol a setembre per introudir aquest model de transport a la ciutat

per LaTorre , 29 de juny de 2020 a les 12:00 |
La nova línia de TMESA alternarà el servei regular i el servei a demanda. | Adrià Costa
Aquest dimarts 30 de juny entra en funcionament la nova línia de bus urbà L12 Flex, que unirà Can Palet i el Centre de Terrassa. Es tracta d'una ruta pionera que funcionarà alternant trajectes fixes i d'altres a demanda i que forma part d'una prova pilot en funcionament fins al setembre per a implementar aquest model de transport a la ciutat.
 
De dilluns a divendres, entre les 6.40 i les 9 h i les 14.16 i les 18.20 h, el servei manté els horaris i parades de la L12. La modalitat de demanda s'oferirà els dies laborables de 9 a 13.30 h i de 18.45 a 20 h. El servei s'amplia a dissabte, en què funcionarà per la mateixa via de 9 a 13.30. D'altra banda, la L12, línia regular que conenecta el Centre amb Can Gonteres, passa a denominar-se L13 i manté el seu horari habitual.

Per sol·licitar el servei a demanda es podrà fer via telefònica a través del 900 696 566 o bé mitjançant l’aplicació mòbil Nemi (disponible a App Store o Googleplay), tot indicant a quina parada s'espera el passatger i a quina parada baixarà, amb una antelació minima de 48 hores. El servei a demanda es podrà utilitzar per realitzar trajectes des del centre de la

ciutat -parades entre Rajolers i CAP Rambla- i l'àmbit de la ciutat de l'eix de la carretera de Martorell -parades entre Les Carbonelles i Can Palet de Vista Alegre-.

Quan la L12 Flex estigui funcionant a demanda només podran fer ús del servei les

persones que prèviament hagin fet la sol·licitud del trajecte mitjançant l’aplicació o el telèfon. No obstant, si una persona està en una parada i casualment hi passa
l’autobús en servei a demanda, aquesta persona podrà pujar al vehicle, adaptant-se
al recorregut que estarà fent en aquell moment.

Segons indiquen des de l'Ajuntament, aquest model permet oferir un servei "més flexible i que s'adapta a les necessitats reals de mobilitat de la ciutadania".  TMESA obrirà un correu electrònic especial només per qüestions relacionades amb aquest servei, L12flex@tmesa.com, i valorarà la viabilitat de l'iniciativa a través de les opinions que rebi al telèfon d'atenció al client i l'Oficina de Mobilitat.
 

Díptic sobre la línia L12 Flex. by naciodigital on Scribd

 

Participació