coronavirus

Les escoles públiques de Terrassa demanen reformes per afrontar «una nova etapa del sistema educatiu»

La Pepeta, la Plataforma d'AMPA/AFA de l'Escola Pública de Terrassa, ha emès un comunicat amb cinc punts "que han de marcar el debat" de l'educació post-confinament

per NacióDigital , 8 de maig de 2020 a les 15:00 |
La Pepeta assegura que el coronavirus | EP
La Plataforma d'AMPA/AFA de l'Escola Pública de Terrassa, més coneguda com a Pepeta, ha emès un comunicat en què demana, en forma de reflexió, reprendre el debat en relació amb cinc àmbits educatius. Al·legant la crisi provocada pel coronavirus, l'entitat explica que existeix un "punt d'inflexió" en el sistema educatiu,

Per això, demanen calma en aquesta "etapa complicada" i reclamen mesures per implementar mesures per pal·liar "les mancances" que el confinament ha provocat al sistema educatiu. En aquesta direcció, recorden que les demandes s'emmarquen en una situació de precarietat que "la nova emergència ha fet encara més palesa".


Cinc mesures per a «una nova etapa del sistema educatiu»

El primer punt de les mesures fa referència a l'escola inclusiva basant-se en la bretxa existent que "la situació d'emergència ha evidenciat". Segons la plataforma, el confinament ha suposat un retrocés en l'acompanyament, l'atenció pedagògica i sociosanitària en famílies amb necessitats especials.


En segon lloc, es demana una renovació pedagògica basada en la diversitat, la resolució de conflictes, la solidaritat i el treball en grup "tot potenciant la capacitat de l'alumnat a fer-se preguntes" amb relació al que passa al seu voltant.

Segons la Pepeta, la crisi del coronavirus ha deixat clar que el model actual de gestió del temps de migdia "és un fracàs a tots els nivells". Per això, insten a incloure aquest espai temporal en la jornada educativa i critiquen "escassetat de personal, incapacitat d'atendre l'alumnat amb necessitats especials" així com el sistema de concessionària.

Dins la renovació pedagògica, la Pepeta demana el retorn de la sisena hora de classe -actualment se n'imparteixen cinc, a l'escola pública- per atendre l'alumnat i a les famílies "en temps de gran necessitat d'intel·ligència i germanor". En aquesta direcció expliquen que el sistema educatiu "té recursos, espai i temps" per incloure activitats educatives orientades a la intel·ligència emocional i a la socialització en aquesta franja.

Per últim, l'escrit planteja una baixada de ràtio d'alumnes per professor "per combatre la segregació escolar i la massificació". En aquest sentit, demanen baixar el nombre d'alumnes per classe "no només en la matrícula de P3", sinó també obrint grups nous o donant recursos per poder doblar grups en les matèries que ho necessitin.
 

PEPETA Propostes Desconfina... by naciodigital on Scribd









 

Participació