El Vallès Occidental posa en marxa un telèfon gratuït d'informació i acompanyament emocional

Serà per la ciutadania i també oferirà suport als ajuntament que necessitin fer seguiment de persones vulnerables del municipi

Una persona consultant el seu telèfon mòbil
Una persona consultant el seu telèfon mòbil | Adrià Costa
NacióDigital
30 de març del 2020
Actualitzat el 02 d'abril a les 10:06h
El Consell Comarcal del Vallès Occidental ha posat en marxa una línia telefònica gratuïta d'informació i acompanyament emocional a la ciutadania. La mesura s'ha pres després de veure que a causa de l'actual situació de confinament s'han incrementat o agreujat situacions personals que afecten de forma important l'estat emocional o psicològic d'alguns habitants.

S'ha format un equip de quinze professionals de la institució, entre els quals hi ha treballadors habituats a donar suport en la gestió del dol. El recurs també donarà suport als ajuntaments que necessitin fer seguiment telefònic d'habitants que es troben en situació de vulnerabilitat. Les persones que hi treballaran ho faran des de casa.

Com funciona? 

El servei disposarà d'una línia oberta d'atenció directa a la ciutadania a través del telèfon gratuït 900 29 35 34. Està pensada per fer acompanyament de les persones que se sentin angoixades o preocupades per la situació de crisi que s'està vivint. Aquest recurs funcionarà els set dies de la setmana de les 9 hores a les 21 hores. 

Els treballadors que atenguin la trucada podran derivar les consultes específiques a tècniques i tècnics del Consell Comarcal, a serveis de voluntariat, d'atenció a les dones, o entitats que ofereixen suport en diferents àmbits.