Mobilitat

L'itinerari de vianants i ciclistes entre Matadepera i Terrassa serà una realitat a finals de juliol

L'actuació comporta la construcció d'una via de dos metres i mig d'amplada per a ciclistes i una altra de dos metres per a vianants

per LaTorre, 9 de març de 2020 a les 21:00 |
Els alcaldes de Terrassa i Matadepera durant la visita al futur itinerari. | Ajuntament de Terrassa
Aquesta informació es va publicar originalment el 9 de març de 2020 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El nou itinerari per a vianants i ciclistes que la Diputació de Barcelona està construint a les carreteres BV-1221 i BV-1275 entre Terrassa i Matadepera, estarà finalitzat a finals del pròxim mes de juliol. Així ho ha confirmat el diputat d'Infraestructures i espais naturals, Pere Pons, en la visita realitzada aquest dilluns acompanyat dels alcaldes de Terrassa, Jordi Ballart, i Matadepera, Nil López.

Les obres d'aquest itinerari, que està dividit en dos trams, un a la BV-1221 i l'altra a la BV-1275 i que compta amb un pressupost d'1,52 milions d'euros, es van iniciar el passat mes de desembre i amb una durada de set mesos. L'actuació comporta la construcció d'un itinerari segregat de la via principal per a ciclistes i vianants de quatre metres  i mig d'amplada dividit en dues parts, una de 2,50 metres per a ciclistes i una altra de dos metres per a vianants i encintat amb una vorada de formigó.




En el segon tram, les obres inclouen un nou itinerari que transcorrerà per sobre el pont de la riera les Arenes, així com un itinerari segregat per sota el mateix pont que evitarà haver de creuar la carretera per la calçada. L'actuació també inclou la col·locació de xarxa d'enllumenat al llarg de l'itinerari així com una modificació de la secció de la carretera passant a dos carrils de tres metres i vorals d'un metre a banda i banda.


En la seva visita a les obres, el diputat Pere Pons ha remarcat que aquest nou tram que s'està construint, d'aproximadament un quilòmetre de llargada «és una obra imprescindible i necessària per assegurar una mobilitat per a vianants i ciclistes entre les dues poblacions, que serà un èxit garantit. Estem parlant d'un itinerari de dos metres i mig per als ciclistes i un altre de dos metres d'amplada per a vianants, segregats, amb el qual es guanyarà en seguretat».
 

 

Participació