mobilitat

L'entrada en vigor de la ZBE té un efecte «imperceptible» a la línia del Vallès de FGC

La companyia preveu crear dos aparcaments dissuasoris a Sabadell i Terrassa

per NacióSabadell, 6 de març de 2020 a les 14:00 |
Passatgers en un tren de FGC | Juanma Peláez
Aquesta informació es va publicar originalment el 6 de març de 2020 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) ha fet balanç dels resultats de l'any 2019 i el director de la companyia, Ricard Font, ha admès que la Zona de Baixes Emissions (ZBE) ha tingut un efecte "imperceptible" en l'increment de passatgers a la línia del Vallès, com sí l'ha tingut a l'altra ramal, Llobregat-Anoia, que ha estat d'un 2%. 

L'any passat la línia vallesana va tenir 66,3 milions de passatgers, un 3,5% més respecte a 2018. Segueix sent el tram de FGC més utilitzat i per quart any consecutiu s'aconsegueix un rècord en aquest àmbit, després dels perllongaments a Terrassa i Sabadell


Font ha explicat que entre les actuacions previstes hi ha l'ampliació de cinc aparcaments dissuasoris que suposarà augmentar l'oferta en 1.500 places a Sabadell, Terrassa, Sant Joan, Quatre Camins i Martorell; i la posada en marxa d'espais tancats per deixar les bicicletes a les estacions. Ha puntualitzat que el model de gestió i el sistema tarifari d'aquest equipaments els fixarà l'ATM.
 

Zona de Baixes Emissions Foto: Adrià Costa


100 milions de viatgers 

El responsable de FGC ha recordat que a l'estiu de 2021 hi haurà l'entrada en funcionament de 15 nous trens a la línia Barcelona-Vallès, donant servei a 30 milions més de viatgers i arribant als 100 milions a l'any. Actualment, la companyia registra en aquest tram més de 66 milions de passatgers tot i que pot arribar a donar servei a 73 o 74 milions anualment. Seran 32 trens per hora i l'estalvi de la circulació de 184.000 vehicles, segons l'empresa.

Això farà, tal com ha recordat, que la freqüència de pas serà de 2,5 minuts entre Barcelona i Sant Cugat del Vallès i de cinc minuts entre la capital catalana i Sabadell o Terrassa. Font ha detallat que el primer dels nous combois arribarà aquest estiu i a partir d'aleshores començaran les proves perquè entrin en funcionament a partir de l'estiu del 2021.


Connexió amb el Baix Llobregat 

Un altre dels projectes que té en marxa FGC és l'L8, entre Plaça Espanya i Gràcia. En aquest sentit, l'any que ve es faran les primeres licitacions i que el nou equipament entri en funcionament a partir del 2025 o 2026. L'increment de viatgers estimat en aquest nou tram se situa al voltant dels 60 milions de viatgers.

 

Participació