20
de febrer
del
2020
Actualitzat
el
27
de febrer
a les
16:55h
Un projecte sobre l’assetjament escolar d’alumnes d’imatge i so de l’institut Santa Eulàlia de Terrassa es troba entre els tres finalistes a la millor experiència amb tecnologies digitals atorgat pels School Learning Awards 2020.
Aquest concurs reconeix els projectes creats per docents i escoles de Catalunya en l’àmbit de la transformació de l’educació mitjançant l’ús de les tecnologies digitals. L’objectiu dels guardons és donar a conèixer i premiar les millors experiències d’aula desenvolupades per docents i que tinguin com a objectiu l’ús innovador i inclusiu de les tecnologies digitals.
El projecte, sota el nom “Bullying; en els teus ulls” ha estat impulsat pel professor Abel Castilla i realitzat juntament amb l’alumnat de 1r del Cicle Formatiu del Grau Mitjà de vídeo, discjòquei i so de l’Institut SantA Eulàlia. D’aquesta manera, els alumnes han gravat i editat en 360º imatges que recreaven situacions d’assetjament escolar.
Un cop gravades i editades, les imatges es poden veure a través d’ulleres de realitat virtual, amb què l’esèctador pot mantenir una experiència immersiva i sensibilitzadora. Ara, aquest material serveic com a recurs pedagògic. Segons el professor, Abel Castilla “la combinació de l’ús de les noves tecnologies amb metodologies actives és molt important” tot defensant les noves formes d’aprenentatge, com el treball per projectes.
El guanyador de vuitena edició del certamen es coneixerà el pròxim 27 de febrer, en una cerimònia en què l'Institut Santa Eulàlia competirà juntament amb els projectes de l'Escola Cal·lípolis de Tarragoma i l'Escola Puig de les Cadiretes de Girona.
Aquest concurs reconeix els projectes creats per docents i escoles de Catalunya en l’àmbit de la transformació de l’educació mitjançant l’ús de les tecnologies digitals. L’objectiu dels guardons és donar a conèixer i premiar les millors experiències d’aula desenvolupades per docents i que tinguin com a objectiu l’ús innovador i inclusiu de les tecnologies digitals.
El projecte, sota el nom “Bullying; en els teus ulls” ha estat impulsat pel professor Abel Castilla i realitzat juntament amb l’alumnat de 1r del Cicle Formatiu del Grau Mitjà de vídeo, discjòquei i so de l’Institut SantA Eulàlia. D’aquesta manera, els alumnes han gravat i editat en 360º imatges que recreaven situacions d’assetjament escolar.
Un dels alumnes participants en el projecte. Foto: INS Santa Eulàlia
Un cop gravades i editades, les imatges es poden veure a través d’ulleres de realitat virtual, amb què l’esèctador pot mantenir una experiència immersiva i sensibilitzadora. Ara, aquest material serveic com a recurs pedagògic. Segons el professor, Abel Castilla “la combinació de l’ús de les noves tecnologies amb metodologies actives és molt important” tot defensant les noves formes d’aprenentatge, com el treball per projectes.
El guanyador de vuitena edició del certamen es coneixerà el pròxim 27 de febrer, en una cerimònia en què l'Institut Santa Eulàlia competirà juntament amb els projectes de l'Escola Cal·lípolis de Tarragoma i l'Escola Puig de les Cadiretes de Girona.