El turisme a Terrassa creix un any més i tanca el 2019 amb 213.000 visitants

Durant l'any passat, les visites als monuments i museus de la ciutat van créixer un 3,5%

La Masia Freixa de Terrassa.
La Masia Freixa de Terrassa. | Ajuntament de Terrassa
LaTorre
07 de febrer del 2020
Els museus i elements patrimonials de Terrassa van rebre un total de 213.443 visitants al llarg del 2019, el que suposa un increment del 3,5 % respecte a la xifra de l’any anterior. D’aquesta manera, es confirma la tendència ascendent de la ciutat en l’àmbit turístic.  

Dels visitants, un 17,4% provenien de la ciutat, i gairebé un 83% en venien de fora. Pel que fa a l’activitat de l’Oficina de Turisme, el nombre total de consultes va ser de 10.670 durant el 2019, caient un 10 % respecte l’any 2018 i centrant-se, la majoria (el 66%), en el turisme cultural. Per últim, en l’àmbit de les pernoctacions en els establiments hotelers de la ciutat, al llarg del 2019 s’ha registrat la xifra de 75.494, reduint-se mínimament respecte el 2018 en un 0,01%.

Segons explica el regidor de Turisme, Pep Forn, «aquestes dades confirmen l’aposta que s’ha fet per facilitar el màxim d’informació per a la promoció turística de la ciutat a través del web o de les xarxes socials, on els potencials visitants poden trobar tota la informació de forma còmoda i sense necessitat de desplaçar-se fins a l’Oficina de Turisme».

Forn afegeix que «el treball realitzat en l’àmbit de la reputació on-line de l’oferta turística de la ciutat, a través per exemple de la gestió de les fitxes de Google dels principals referents turístics de la ciutat i que registren en el seu conjunt més de 7 milions de visualitzacions durant el 2019, ha generat milers de visites al web de l’Oficina».

Totes aquestes dades es van donar a conèixer durant la reunió ordinària de la Taula de Treball de Creació de Producte Turístic de Terrassa celebrada aquest dijous a les instal·lacions del Club Atlètic Terrassa. A la trobada, presidida pel regidor de Turisme, Pep Forn, hi han participat una trentena de membres de la taula en representació de l’administració i de les diferents entitats i empreses del sector turístic de la ciutat.

La Taula està formada per 45 representants de diferents entitats i empreses del sector i es va constituir l’any 2014 per a crear sinergies entre l'administració i les empreses de la ciutat, afavorir la creació de productes turístics, així com per acordar de forma conjunta les accions i les línies de promoció a desenvolupar.