Seu Electrònica

Les gestions electròniques de l'Ajuntament de Terrassa van incrementar-se un 20% el 2019

Les gestions online, que s'han duplicat en només cinc anys, ja suposen el 58% de tots els tràmits que entren al registre municipal

per LaTorre, 4 de febrer de 2020 a les 13:00 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 4 de febrer de 2020 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L'Ajuntament de Terrassa va tancar el 2019 amb més de 107.000 gestions en línia, el que suposa un increment del 20 % respecte a les dades del 2018. La xifra doncs, dobla la del 2014 i multiplica per 10 la del 2008, any en què es van començar a oferir tots els tràmits municipals a la Seu Electrònica de la ciutat.

L'augment dels usuaris de les funcions en línia de la web de l'Ajuntament de Terrassa ha estat acompanyat de la millora en la usabilitat de la pàgina i de la Seu Electrònica, que des de la seva creació ha millorat l'accessibilitat a la informació i ha facilitat els tràmits. Actualment, segons fonts del consistori egarenc, la tramitació telemàtica ja suposa un 58% de les entrades al registre municipal.


A l'apartat «La meva carpeta» de la Seu Electrònica es poden consultar les dades personals pròpies i els documents generats en la relació amb l'Ajuntament, com ara instàncies o justificants de rebut, així com descarregar-se volants d'empadronament i fer el 100% dels tràmits municipals (pagaments, sol·licituds, etc). Per accedir-hi, cal disposar de certificat digital o bé utilitzar l'idCAT mòbil, que no requereix instal·lar cap programa ni memoritzar cap contrasenya.

També hi ha l'opció de fer els tràmits per telèfon, trucant al 010 (o al 900 922 010 des de fora de Terrassa) o presencialment a les Oficines d'Atenció Ciutadana. Per aquesta darrera opció, es recomana demanar cita prèvia aquí.  

 

Participació