Infraestructures

Santa Perpètua vol l'intercanviador de les línies R8 i R4 amb la proposta vallesana del tren directe a l'aeroport

Critica el projecte "centralista" del Govern i que s'actuï d'esquenes al territori

per NacióSabadell , Sabadell, 21 de gener de 2020 a les 16:00 |
Els alcaldes de Sabadell i Terrassa amb el president del CCVOC | Albert Hernàndez
L'alcaldessa de l'Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda, Isabel Garcia, ha suggerit crear un intercanviador entre les línies ferroviàries R8 i R4, a Barberà de la Vallès, arran de la proposta de diversos municipis vallesans d'aprofitar l'R4 per arribar a l'aeroport de Barcelona.

Garcia ha assenyalat aquesta opció, perquè donaria "un major servei ferroviari a tota la ciutadania", concentrada al voltant dels municipis que travessa la línia R8, així com l'activitat econòmica que hi ha en aquest eix. Ha recordat que aquest suggeriment figura en el document del Pla de Mobilitat dels Vallesos (PEMV), que està actualment en fase final d'aprovació.


Ha criticat que el projecte que té pensat la Generalitat, amb l'encàrrec a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) d'explotar un servei ferroviari entre la capital catalana i l'aeroport, "és centralista amb la ciutat de Barcelona i requereix de noves i grans infraestructures ". En canvi, la proposta dels municipis vallesans hi ha una "estalvi important", perquè "la major part de la infraestructura ja funciona i perquè Rodalies ja disposa del material, el personal i les instal·lacions".

També ha apuntat que suposaria una millor connexió amb la línia R3. En aquest sentit, ha recordat la proposta alternativa de desdoblament de la R3 amb la possibilitat d'un bypass per fer un intercanviador R3-R8 i reforçar la nova estació de viatgers que s'està construint a la Granja Soldevila.  


Per últim, ha advertit a la Generalitat que decisions d'aquestes característiques "han de tenir en compte tots els municipis i els agents econòmics i socials del territori ".

 

Participació